انگلیس برای «رقابت» با روسیه موشک‌ مافوق صوت می‌سازد

انگلیس برای «رقابت» با روسیه موشک‌ مافوق صوت می‌سازد
شنبه 18 دی 1400 - 10:30

«تونی راداکین» عالی‌ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد که این کشور برای رقابت با روسیه، برنامه‌هایی برای ساخت موشک‌های مافوق صوت دارد.

العالم - اروپا

تونی راداکین رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» از برنامه لندن برای ساختن موشک‌های مافوق صوت خبر داد.

در شرایطی که مقام‌های روسیه طی ماه‌های اخیر از چند آزمایش موفق موشک مافوق صوت خبر داده‌اند، عالی‌ترین مقام نظامی انگلیس اعلام کرد که لندن در تدارک برای ساختن این موشک است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تونی راداکین رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» (عالی ترین‌ مقام نظامی در انگلیس) روز جمعه (دیروز) به یک رسانه این کشور درباره موشک‌های مافوق صوت صحبت کرد.

راداکین ۵۶ ساله به روزنامه «تایمز» خبر داد، انگلیس برای رقابت با توانمندی رو به گسترش نظامی روسیه برنامه‌هایی برای ساخت موشک‌های مافوق صوت دارد.

این مقام ارشد نظامی انگلیس تصریح کرد: «ما (انگلیس) آنها (موشک‌های مافوق صوت) نداریم و باید داشته باشیم».

رئیس «ستاد دفاع بریتانیا» در این مصاحبه ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه، ادعاها و اتهام‌زنی‌های غرب و کشورهای عضو ناتو به روسیه را تکرار کرد.

راداکین همچنین به تایمز خبر داد که او «گزینه‌های نظامی» برای پاسخ دادن به تشدید احتمالی نظامی (بین روسیه و اوکراین) را به کابینه بوریس جانسون ارائه داده است. وی اما از دادن توضیحات بیشتر درباره این «گزینه‌های نظامی» اجتناب کرد.

اعلام برنامه انگلیس برای حرکت به سمت ساخت موشک مافوق صوت در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر بارها روسیه از انجام آزمایش‌های موفق شلیک موشک مافوق صوت «زیرکان» خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، «موشک کروز مافوق صوت زیرکان اولین موشک کروز مافوق صوت جهان است که قادر به پروازهای آیرودینامیکی طولانی و مانور دادن در لایه‌های متراکم جو تنها با استفاده از نیروی پیشران خود است. حداکثر سرعت این موشک حدود ۹ برابر سرعت صوت و حداکثر برد آن ۱۰۰۰ کیلومتر است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها