روزی که هیبت آمریکا فروپاشید!

روزی که هیبت آمریکا فروپاشید!
شنبه 18 دی 1400 - 14:40

آمریکا که از زمان جنگ جهانی دوم خود را به عنوان یک قدرت سلطه‌گر بر جهان تحمیل کرده، دو سال پیش در چنین روزی بزرگ‌ترین ضربه به اعتبار خود در جهان را متحمل شد و ایران در پاسخ به جنایت ترور سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، توانست پایگاه "عین الاسد"- بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی در عراق را هدف حملات موشکی قرار دهد.

العالم- کشکول

دو روز بعد از جنایت ترور سردار سلیمامی و همرزمانش در فرودگاه بغداد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرد در صورتی‌که تهران به جنایت ترور شهید سلیمانی پاسخ دهد، "ضربه‌ای قوی‌تر از قبل به ایران وارد می‌کند". ترامپ گفت: "در صورتی‌که جمهوری اسلامی به اهداف یا افراد آمریکایی حمله کند ایالات متحده 52 هدف در ایران را تعیین کرده و با سرعت و قدرت بیشتر به آنها حمله خواهد کرد."

فقط سه روز بعد از این تهدیدهای آمریکا بود که موشک‌های ایرانی بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق را درهم کوبیدند و این حمله باعث بروز ویرانی‌های عظیم در این پایگاه شد و همچنین افزون بر 200 سرباز آمریکایی دچار ضربه مغزی شدند که بسیاری از آنها برای درمان به خارج از عراق منتقل شدند.

به رغم تلاش ترامپِ تررویست برای مخفی کردن حجم تلفات آمریکا در جریان این حمله، تلفات به حدی بزرگ بود که قابل کتمان و پنهان نبود و این بزرگ‌ترین ضربه‌ای از زمان جنگ جهانی دوم تا به امروز متحمل شده است؛ ضربه‌ای بزرگ به اعتبار آن.

تمام هیبتی که آمریکا طی افزون بر 75 سال برای خود ایجاد کرده بود طی چند دقیقه محو شد و ایران به جهانیان به‌ویژه آزادگان جهان ثابت کرد که این "هیبت" دروغین و جعلی است. برای اثبات این حقیقت داشتن اراده، عزم و شجاعت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهمدی المهندس کافی است.

آمریکا با این جنایت خود خواست اراده‌اش را بر منطقه تحمیا کند تا حضور غیرقانونی خود را در تثبیت کند ولی نتایج این جنایت خائنانه و بزدلانه بر خلاف برنامه‌ریزی‌هایش بود. آزادگان منطقه درس عین الاسد را متوجه شدند؛ نیروهای تروریستی آمریکا در محاصره و در معرض حملات تقریبا روزانه هستند و این حملات تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق و منطقه متوقف نخواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها