اردن به دنبال تقویت روابط با رژیم صهیونیستی

اردن به دنبال تقویت روابط با رژیم صهیونیستی
شنبه 18 دی 1400 - 18:08

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وزیر جنگ این رژیم در دیدار چند روز گذشته خود با پادشاه اردن، مسائل امنیتی و سیاسی را بررسی کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی - اردن

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیشب) گزارش داد که ارزیابی‌های رسمی در تل‌آویو حاکی از آن است که اردن به سمت تقویت روابط با تل‌آویو پیش می‌رود.

«الون بن دیوید» تحلیلگر نظامی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از محافل رسمی گزارش داد که دیدار «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان، در راستای تقویت روابط امان و تل‌آویو به ویژه در سایه سازش چهار کشور عربی با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

محافل صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که اردن به برگزاری دیدارهای علنی در سطح وزرا و مسئولان ارشد اسرائیلی اقدام کند.

وبگاه اسرائیلی «والاه» نیز دو روز پیش فاش کرد که گانتز و عبدالله دوم راهکارهای همکاری امنیتی برای مقابله با اوضاع فعلی در سوریه، مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و غیره را بررسی کردند.

در این نشست اوضاع کرانه باختری بررسی شد چرا که از دیدگاه اردن، ثبات اوضاع در کرانه باختری به نفع اردن است و شاه اردن ترجیح می‌دهد که روند سیاسی بین تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین ازسر گرفته شود.

به نوشته وبگاه «العربی الجدید»، گانتز پس از نشست با عبدالله دوم در موسسه سیاست و استراتژی وابسته به مرکز «هرتزلیا»، بر اهمیت این دیدار تأکید کرد و گفت که اردن گنج بزرگ استراتژیک برای امنیت اسرائیل است.

وی افزود که «با شاه اردن دیدار و از تلاش‌های او برای حفظ ثبات، صلح و سازش قدردانی کردم. ما مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی را بررسی کردیم و از شاه اردن به دلیل تقویت روابط با کابینه ما تشکر کردم».

فارس

پربیننده ترین خبرها