وین، صحنه تظاهرات هزاران معترض به محدودیت‌های کرونایی

وین، صحنه تظاهرات هزاران معترض به محدودیت‌های کرونایی
شنبه 18 دی 1400 - 20:01

ادامه محدودیت های کرونایی و وضع جریمه سنگین برای متقاعد کردن مردم به دریافت واکسن در اتریش، هزاران معترض را به خیابان های پایتخت این کشور کشاند تا به سیاست‌های دولت اعتراض کنند.

العالم - اروپا

با وجود اثبات تاثیر مثبت واکسن برای مقابله با شیوع کرونا به ویژه سویه اومیکرون که گفته می‌شود از قدرت انتقال بالاتری نسبت به سویه‌های پیشین برخوردار است، هنوز تعداد زیادی از اتریشی‌ها از دریافت واکسن خودداری می کنند.

امروز شنبه هشتم ژانویه، آنچنان که برآورد می‌شود حدود ۵ هزار معترض در مرکز وین دست به تظاهرات زده و با سردادن شعارهایی خواستار رفع محدودیت‌های کرونایی شدند. در این حرکت اعتراضی شرکت کنندگان پس از تجمع مقابل دفتر نخست وزیری در خیابان کمربندی «رینگ» راهپیمایی کرد. در یکی از شعارنوشته‌های معترضان نوشته شده بود: «نه به فاشیسم واکسن» «من نئونازی یا اوباش نیستم»، «من برای آزادی و علیه واکسن می جنگم».

تظاهرات امروز با حضور گسترده پلیس و نیروهای امنیتی اتریش برگزار شد.

اتریش اولین کشور اتحادیه اروپا است که واکسیناسیون را اجباری اعلام کرده و ماه پیش محدودیت‌ های کرونایی سخت‌ گیرانه‌ ای به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را به اجرا گذاشت.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد که آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از همه‌گیری کرونا در اروپا بسرعت رو به افزایش است. در اتریش طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۷۸۶ نفر به کرونا و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند. این میزان ابتلا در قیاس با جمعیت ۹ میلیون نفری اتریش رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها