گزارش العالم از واکنش ها به ادعای کذب ترکی المالکی

يکشنبه 19 دی 1400 - 22:41

در پی اعلام بندر الحدیده به عنوان هدف از سوی سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن، اهالی این شهر با برپایی تظاهرات، خشم خود را از این ادعا اعلام کرده و آن را افترا و دروغ نامیدند.

العالم – یمن

سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی صحنه ای از یکی از فیلم های مستند هالیوود را پخش و مدعی شد که از بندر الحدیده در یمن به عنوان پایگاهی برای فعالیت های نظامی علیه کشورش استفاده می شود.

ترکی المالکی مدعی شد که بندر الحدیده مکانی برای استقرار موشک های بالستیک ایرانی است و حتی صحنه ای به اصطلاح از انبارهای موشک های ایرانی در این بندر را نشان داد.

وی تهدید کرد که به همین دلیل این بندر یک هدف نظامی قانونی تلقی شده و ائتلاف آن را هدف قرار خواهد داد.

اما واقعیت آن است که این صحنه یکی از صحنه های فیلم مستند درباره حمله 2003 آمریکا به عراق است که در سال 2009 توسط کارگردان آمریکایی به نام کریستین ورج ساخته شده بود.

احمد البشری جانشین استاندار الحدیده گفت: هفت سال است که تهدید می کنید، این شما هستید که تروریسم انجام می دهید و تعدی می کنید، شما داعش هستید.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی یمن گفت: سیاست برنامه جهانی غذا واردات غذای فاسد در سال 2022 برای مردم یمن است تا به قتل آنان با انواع سلاح اضافه شود.

یحیی شرف الدین معاون رئیس هیات مدیره اداره بنادر دریای سرخ یمن نیز به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: الحدیده بندری غیرنظامی است که تمام کشتی هایی که به آن می آیند با مجوز سازمان ملل متحد می آیند و حتی توسط نیروهای ائتلاف بازرسی می شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها