فرستاده سازمان ملل در سودان خواستار توقف خشونت شد/ پرتس: طرح یا پیشنهادی برای حل بحران سودان نداریم

فرستاده سازمان ملل در سودان خواستار توقف خشونت شد/ پرتس: طرح یا پیشنهادی برای حل بحران سودان نداریم
دوشنبه 20 دی 1400 - 18:47

نماینده ویژه سازمان ملل در سودان خاطرنشان کرد که زمان ورود به عملیات رایزنی برای حل بحران سودان فرا رسیده است.

العالم-جهان اسلام

فولکر پرتس نماینده ویژه سازمان ملل در سودان، روز دوشنبه در کنفرانس خبری در خارطوم اظهار داشت: سازمان ملل با گوش فرا دادن به نظر همه جریان های سیاسی با دیدگاه های مختلف‌شان در سودان، رایزنی را آغاز خواهد کرد.

پرتس افزود: بر خلاف آنچه در گزارش های رسانه ای آمده، فرستادگان سازمان ملل به سودان هرگز طرح یا پیشنهادی برای حل بحران به این کشور ارائه نکرده و نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش فرستادگان سازمان ملل تنها به تسهیل عملیات گفتگو و همراهی با همه اقشار ملت سودان برای خروج از بحران محدود می شود.

فرستاده سازمان ملل بر ضرورت نقش آفرینی مهم زنان و جوانان در آینده سودان نیز تاکید کرد.

پرتس ضمن تاکید بر گوش فرا دادن سازمان ملل به خواسته سودانی ها برای داشتن حکومتی دموکراتیک و پایبندی به آن، از همه جریان های سیاسی این کشور خواست که دیدگاه خود را نسبت به مرحله انتقالی ارائه کنند.

فرستاده سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت مفرط علیه تظاهرات کنندگان و آغاز تحقیقات در این خصوص شد.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد اعتراض‌ها در رد اعمال وضعیت فوق العاده و تدابیر استثنایی «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت (کودتا) و فرمانده ارتش این کشور است، شرایطی که شامل اعلام وضعیت فوق العاده، انحلال شوراهای حاکمیت و انتقالی می‌شود. احزاب سیاسی سودان برکناری حمدوک نخست وزیر و دستگیری رهبران و مقامات سودانی توسط نظامیان را «کودتای نظامی» خوانده‌اند.

پربیننده ترین خبرها