ثبت رکورد جدید 1.1 میلیون مورد ابتلای روزانه به کووید-19 در آمریکا

ثبت رکورد جدید 1.1 میلیون مورد ابتلای روزانه به کووید-19 در آمریکا
سه شنبه 21 دی 1400 - 08:13

آمریکا با ثبت بیش از 1.1 میلیون مورد ابتلای روزانه به کووید-19 رکورد جدیدی در جهان بر جا گذاشت.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه دست‌کم 1.13 میلیون مورد ابتلای روزانه به کووید-19 را ثبت کرد که بالاترین آمار روزانه در بین کشورهای جهان محسوب می‌شود. دلیل این امر نیز شیوع سویه بسیار مسری اومیکرون عنوان شده است.

رکوردشکنی موارد ابتلای روزانه به کووید-19 در آمریکا در حالی رخ می‌دهد که این کشور در همین روز شاهد رکوردشکنی تعداد بیماران بستری در بیمارستان بر اثر ابتلا به کووید بود. این آمار در طی 3 هفته اخیر، 2 برابر شده است.

روز دوشنبه بیش از 135 هزار و 500 نفر به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان‌های آمریکا بستری شدند که رکورد 132 هزار و 51 نفری ثبت‌شده در ژانویه سال گذشته را پشت سر می‌گذارد.

در حالی که ابتلا به سویه اومیکرون به طور بالقوه عوارض کمتری نشان می‌دهد، مقامات بهداشتی هشدار داده اند که تعداد زیاد موارد ابتلا می تواند زیرساخت های بیمارستانی را تحت فشار قرار دهد.

افزایش موارد ابتلا باعث اختلال در مدارس شده است که با غیبت کارکنان، معلمان و رانندگان سرویس دست و پنجه نرم می کنند. شیکاگو برای چهارمین روز متوالی کلاس ها را لغو کرد زیرا معلمان و مقامات در مورد نحوه مقابله با افزایش ابتلا به توافق نرسیدند.

حساب توییتر شهر نیویورک نیز خبر از توقف ارائه خدمات در سه خط مترو به دلیل بیماری تعداد زیادی از کارگران داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها