بازگشایی کنسولگری الجزایر در لیبی

بازگشایی کنسولگری الجزایر در لیبی
سه شنبه 21 دی 1400 - 11:41

الجزایر پس از ۸ سال تعطیلی مراکز دیپلماتیک خود در لیبی، کنسولگری خود در طرابلس (پایتخت لیبی) را بازگشایی کرد.

العالم - لیبی

به گزارش امروز (سه شنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم»، این کنسولگری با حضور «سلیمان شنین» سفیر و «عیسی رمانی» سرکنسول الجزایر در لیبی و نمایندگانی از شهروندان الجزایری مقیم لیبی بازگشایی شد.

مقامات الجزایر تأکید کردند که بازگشایی کنسولگری این کشور در لیبی در چارچوب صیانت از مهاجران مقیم خارج و همچنین تقویت روابط همکاری و ارتباط بین مردم الجزایر و لیبی است که با یک مرز مشترک طولانی به هم مرتبط هستند.

الجزایر در می ۲۰۱۴، پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تلاش گروه های تروریستی برای یورش به لیبی، به سرعت کارکنان سفارت خود را از این کشور خارج و مراکز دیپلماتیک خود را بسته بود.

در همان زمان بسیاری از الجزایری ها که تعداد آنها بیش از ۳ هزار نفر بود به دلیل اتمام تاریخ گذرنامه خود در لیبی سرگردان شدند، در حالی که برخی دیگر در سکوت رنج می بردند، زیرا مجبور بودند برای گذراندن امور اداری خود به «قفصه» تونس نقل مکان کنند.

مقامات الجزایر اواخر سال گذشته میلادی "سلیمان شنین" سفیر خود را به پایتخت لیبی بازگرداندند و وی با برگزاری جلساتی با شورای ریاست جمهوری این کشور و «استفانی ویلیامز»، فرستاده سازمان ملل در لیبی، کار خود را آغاز کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها