روسیه قبل از دریافت ضمانت از آمریکا خواسته های غرب را نمی پذیرد

روسیه قبل از دریافت ضمانت از آمریکا خواسته های غرب را نمی پذیرد
چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:14

کارشناسان معتقدند که روسیه قبل از دریافت ضمانت غرب درباره تامین منافعش و تامین امنیت مرزهایش در مذاکرات وین هرگز خواسته های غرب را نمی پذیرد.

العالم – نظرکده

کارشناسان تصریح کردند که روسیه به آمریکا اطمینان ندارد و پوتین هرگز تجربه اش در اوکراین را فراموش نمی کند. از سویی عقب نشینی آمریکا از افغانستان هدیه ای سمی برای روسیه بود.

به گفته کارشناسان، دخالت سریع روسیه در قزاقستان به خاطر جلوگیری از تکرار تجربه اوکراین است، به این دلیل که اوکراین حیات خلوت روسیه است و نفوذ آمریکا در آن باعث نگرانی روسیه است.

آنان خاطر نشان کردند که استقرار موشکهای بالستیک استراتژیک آمریکا تهدیدی برای روسیه است.

این در حالی است که تشویق آمریکا به انقلابهای رنگی در کشورهای این منطقه یا جدایی طلبان و یا جنبش های مشکل ساز برای روسیه باعث بی اعتمادی مسکو به منویات آمریکا در گفت و گوهای ژنو و تنش آفرینی در منطقه شده است.

هدف آمریکا از مشکل آفرینی در مرزهای روسیه جلوگیری از پیشرفت آن و ایفای نقش روسیه در منطقه و جهان است، به ویژه که غرب از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درباره عدم استقرار نیروهای نظامی اش در مرزهای روسیه وعده داده اما آن را اجرا نکرده است.

فعالان حزب کارگران انگلستان نیز گفتند که پوتین با مداخله در قزاقستان به آمریکا ثابت کرد که قدرت حمایت از امنیت و منافع برونمرزی اش را دارد و البته این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرد که دریافت کشورهای ناتو هرگز حاضر به جنگ با روسیه نیستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها