آلمان ماموریت نظامیان خود در عراق را تمدید کرد

آلمان ماموریت نظامیان خود در عراق را تمدید کرد
چهارشنبه 22 دی 1400 - 18:28

سخنگوی دولت آلمان از تداوم استقرار نظامیان این کشور در عراق به بهانه مبارزه با داعش خبر داد.

العالم - اروپا

دولت آلمان از تداوم حضور نظامیان خود در عراق به بهانه مبارزه با داعش تا چند ماه دیگر خبر داد.

به نوشته وبگاه آلمانی «استیم برلینز» دولت فدرال آلمان تصمیم به ادامه ماموریت در عراق گرفته است.

دولت فدرال آلمان روز سه شنبه در مورد تداوم مشارکت نیروهای این کشور در عملیات علیه داعش در عراق تصمیم گرفته است.

قرار است ماموریت نیروهای آلمان تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (دوشنبه ۹ آبان 1401) تمدید شود.

«استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان گفت که در مجموع ۵۰۰ نظامی همچنان می‌توانند در عراق مستقر شوند.

«کریستین لامبرخت» وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه وارد بغداد شد و پس از دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به اربیل رفت و سپس با نظامیان ارتش آلمان که در قالب ائتلاف آمریکایی در عراق حضور دارند، دیدار کرد.

وزیر دفاع جدید آلمان که اولین سفر خود را به منطقه غرب آسیا انجام داد، در پایگاه اربیل با نظامیان این کشور دیدار کرد. آلمان ۳۰۰ نظامی در دو پایگاه یکی در نزدیکی بغداد و دیگری در نزدیکی اربیل را به بهانه آموزش و مشاوره به نیروهای عراقی مستقر کرده است.

وزیر دفاع آلمان دیروز در گفت و‌گو با مصطفی الکاظمی، مدعی شده بود که برلین آماده هرگونه همکاری و حمایت از عراق و نیروهای مسلح این کشور است. او از دولت بغداد برای تلاش جهت بازگردانی آوارگان از شرق اروپا قدردانی کرد.

کریستین لامبرخت، پس از بغداد، راهی اربیل مرکز کردستان عراق شد تا با مقامات کُرد دیدار کند. آلمان و کردستان عراق همکاری‌های گسترده‌ای در طول سال‌های گذشته داشته‌اند.

این در حالی است که احزاب، گروه‌ها و جریانات عراقی، به‌صورت متحد، بر ضرورت پایان اشغالگری قوای بیگانه به ویژه آمریکا و خروج همه نظامیان این کشور تأکید دارند.

از نخستین ورود رسمی هزاران نظامی آمریکایی به خاک عراق بیش از ۱۹ سال می‌گذرد. در سال ۲۰۰۳ طی حمله نظامی آمریکا به عراق و سرنگونی صدام، بیش از ۱۷۳ هزار نیروی خارجی که ۱۵۰ هزار نفر از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد خاک عراق شدند و در این مدت به بهانه‌ها و ترفندهای مختلف از اماکن حساس در بغداد و سایر استان‌های عراقی بهره برداری کرده و از آن‌ها به عنوان پایگاه‌های نظامی و عملیاتی خود استفاده کردند.

پربیننده ترین خبرها