کاروان اشغالگران آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت

کاروان اشغالگران آمریکایی در عراق هدف قرار گرفت
چهارشنبه 22 دی 1400 - 23:50

منابع عراقی خبر دادند که یک کاروان حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی در مرکز عراق هدف حمله قرار گرفته است.

العالم - عراق

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» شامگاه چهارشنبه، از حمله به کاروان لجستیکی ارتش آمریکا در استان بابل (مرکز عراق) خبر داد.

صابرین نیوز در گزارش خود اشاره کرد که این حمله در قالب دو عملیات انجام شده است.

منابع عراقی هنوز جزئیاتی از تلفات جانی و خسارت‌های مادی ناشی از این حمله منتشر نکرده‌اند و تا این لحظه، هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده نگرفته است.

این حمله در حالی انجام می‌شود که منابع عراقی طی‌ روزهای گذشته از تشدید حملات علیه کاروان‌های لجستیکی آمریکا در عراق خبر داده‌اند.

همزمان با این عملیات‌ها، حملات راکتی و پهپادی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه به خصوص بعد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی شدتی مضاعف پیدا کرده است.

پس از مصوبه پارلمان عراق درباره خارج کردن نظامیان بیگانه از خاک این کشور و تعلل بغداد در این امر، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چند بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در عراق طی ماه‌های اخیر بارها هدف انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای قرار گرفته است؛ از‌ این‌رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است.

گروه‌های عراقی تاکید دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸ در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور را تصویب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها