حمله جنگنده های سعودی به بیمارستانی در یمن

حمله جنگنده های سعودی به بیمارستانی در یمن
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 06:57

ائتلاف سعودی در ادامه تجاوزات نظامی به یمن، مناطق اطراف یک بیمارستان در استان صنعا را بمباران کرد.

العالم - یمن

شبکه خبری المسیره بامداد پنجشنبه گزارش داد که حمله جنگنده های سعودی-آمریکایی به مناطق اطراف این بیمارستان واقع در جنوب صنعا، باعث رعب و وحشت بیماران شد.

این حمله خسارت هایی را به بیمارستان ۴۸ واقع در منطقه السواد شهرستان سنحان وارد کرد.

المسیره در خبر دیگری اعلام کرد: در پی حمله جنگنده های سعودی- آمریکایی به روستای بیت شعیب شهرستان الجراحی در استان الحدیده (غرب) دو شهروند کشته شدند.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

در پی حمله جنگنده های متجاوز به حومه بیمارستان ۴۸، چهار تن از کارکنان بیمارستان زخمی شدند که حال دو تن از آنان وخیم گزارش شده است.

در این حمله همچنین خسارت هایی به بیمارستان وارد شد.

پربیننده ترین خبرها