قاسمی در دیدار با مقامات سوری مطرح کرد:

برنامه‌ریزی برای اتصال خط ریلی ایران به سوریه/ توسعه حمل و نقل دریایی

برنامه‌ریزی برای اتصال خط ریلی ایران به سوریه/ توسعه حمل و نقل دریایی
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 07:38

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر اقتصاد سوریه گفت: با اجرای توافق‌ها با سوریه، روابط اقتصادی بین دو کشور توسعه می‌یابد.

العالم - ایران / اقتصادی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفتگو با سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه در دمشق در جمع خبرنگاران گفت: درباره موضوعات متعددی بحث کردیم و قرار شد که این موضوعات تفاهم نامه‌ها و توافق‌هایی که بین ایران و سوریه وجود دارند را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی افزود: در مورد مسائل زیرساخت‌های تجارت و اقتصاد از جمله حمل و نقل، ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور بحث‌های خیلی خوبی شد، امیدواریم که به زودی اجرایی شود و موضوعات متعددی درباره مسائل اقتصادی بین دو کشور مطرح شد که در صورت اجرا، وضع موجود که روابط اقتصادی بین دو کشور بسیار ناچیز است را بتوانیم توسعه بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان همچنین پس از دیدار با زهیر خزیم وزیر حمل و نقل سوریه گفت: خوشبختانه توافق بین ایران و عراق برای اتصال راه آهن دو کشور انجام شده است؛ امیدوارم که گام بعدی در واقع اتصال راه آهن عراق به سوریه باشد که از ایران به سوریه و به دریای مدیترانه این زمینه را فراهم کنیم.

رستم قاسمی افزود: در نشستی که با آقای وزیر داشتیم قرار شد که ما حمل و نقل دریایی را تقویت کنیم. یک خطوط ثابتی را در بین ایران و سوریه داشته باشیم و از طرفی، پرواز‌های بین دو کشور را توسعه بدهیم بخصوص برای اینکه زوار ایرانی بتوانند به سوریه بیایند توسعه دهیم، در مورد بخش جاده‌ای هم نیازمند این است که دوستان عراقی هم به این توافق برسند.

وی گفت: با آقای وزیر توافق کردیم که کمیته مشترکی را بین دو تا وزارتخانه در ایران و سوریه تشکیل بدهیم که موضوعات توافق نامه‌ها و تفاهم نامه‌هایی که در گذشته امضا شده و نیازمندی‌های آینده است به پیش ببرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها