رستم قاسمی: ایران و سوریه بانک مشترک تاسیس می‌کنند

رستم قاسمی: ایران و سوریه بانک مشترک تاسیس می‌کنند
پنج‌شنبه 23 دی 1400 - 17:40

وزیر راه و شهرسازی ایران که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه به این کشور سفر کرده از تاسیس بانک مشترک میان ایران و سوریه خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران که برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه به این کشور سفر کرده در سخنانی با اشاره به برگزاری جلسه با وزیر امور خارجه سوریه و بررسی موضوعات دیپلماتیک بین دو کشور اعلام کرد که بر اساس توافق‌های انجام شده قرار است بانک مشترک در سوریه ایجاد شود؛ در این راستا بناست بانک‌های ایرانی و سوری در کشورهای یکدیگر شعبه داشته باشند.

قاسمی همچنین از توافق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و سوریه خبر داد و گفت که در ملاقات با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به موضوعات اقتصادی و همچنین موانع و مشکلات کنونی در روابط اقتصادی ایران و سوریه پرداخته شد.

وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه در جلسات برگزار شده، تصمیمات خوبی گرفته شده است، افزود: که قرار شد کمیته مشترکی بین ایران و سوریه تشکیل شود تا تفاهم‌نامه‌های میان ایران و سوریه مورد بررسی قرار گرفته و سپس اجرایی شوند.

رستم قاسمی در دیدار با «سهیل عبداللطیف» وزیر مسکن سوریه هم ضمن تاکید بر آمادگی کامل ایران برای انتقال تجربیات به سوریه گفت: در ایران شرکت های بزرگی در بخش خصوصی نیز فعال هستند که می توانند در بازسازی سوریه مشارکت کنند.

روز گذشته نیز «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دیدار با «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی ایران بر ایجاد پروژه‌های جدید که منافع مشترک دو کشور را تامین کند، تاکید کرده بود.

وزیر راه و شهرسازی ایران روز گذشته (چهارشنبه) در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و برای سفری سه روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شده بود.

پربیننده ترین خبرها