واکنش مقامات عراقی به حمله موشکی به منطقه سبز بغداد

واکنش مقامات عراقی به حمله موشکی به منطقه سبز بغداد
جمعه 24 دی 1400 - 09:28

برخی شخصیت‌های برجسته عراقی پنجشنبه شب به حمله موشکی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد واکنش نشان دادند.

العالم - عراق

برهم صالح رئیس‌جمهور عراق در این باره گفت که حمله به اماکن دیپلماتیک به‌ مثابه ضربه زدن به منافع عراق و وجه بین‌المللی آن است.

وی اظهار کرد: هدف از حمله به اماکن دیپلماتیک در برهه کنونی، اخلال ایجاد کردن در فرآیند تشکیل دولت و اجرای قانون اساسی عراق است.

صالح همچنین حمله به اماکن دیپلماتیک و در معرض خطر قرار دادن غیرنظامیان را "یک اقدام تروریستی جنایتکارانه" دانست.

«مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق هم در واکنش به این حمله، آن را تلاش برای به تأخیر انداختن خروج نیروهای آمریکایی دانست.

صدر در صفحه توییتری‌اش نوشت: برخی طرف‌ها ادعای مقاومت و هدف قرار دادن سفارت آمریکا را دارند، در حالی که غیرنظامیان را مجروح می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها به سفارت آمریکا حمله می‌کنند تا خروج نیروهای آمریکایی را به تأخیر بیندازند و بهانه استفاده از سلاح را تداوم دهند.

«قیس الخزعلی» نیز در واکنش به حمله موشکی به منطقه سبز بغداد در صفحه توئیترش هرگونه دست داشتن نیروهای مقاومت در حمله به این منطقه را قویا رد کرد.

وی گفت که حمله به منطقه سبز در این زمان به همان شیوه قدیمی، تلاش برای برهم زدن شرایط است.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق نوشت: «تأکید می‌کنیم که گروه‌های مقاومت در حال حاضر تصمیمی برای هدف قرار دادن سفارت آمریکا ندارند.»

الخزعلی تأکید کرد، حمله به منطقه سبز در این زمان و با همان روش قدیمی، توسط نیروهای مقاومت صورت نگرفته است و سفارت آمریکا را هدف قرار نداده‌اند.

ساعاتی پیش، سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد با ۲ موشک مورد هدف قرار گرفت.

به دنبال این حمله موشکی، سامانه دفاعی «سی رام» (C-RAM) مستقر در سفارت آمریکا فعال شد. گفته شده است که این سامانه دفاعی با هر ۲ موشک مقابله کرده و این موشک‌ها در اطراف سفارت سقوط کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها