حمله سایبری گسترده به وبسایت‌های دولتی اوکراین

حمله سایبری گسترده به وبسایت‌های دولتی اوکراین
جمعه 24 دی 1400 - 12:29

وزارت آموزش اوکراین اعلام کرد که در پی حمله سایبری گسترده به زیرساخت‌های اینترنتی این کشور، تعداد زیادی از وبسایت‌های دولتی اوکراین از دسترس خارج شده‌اند.

العالم - اروپا

رسانه‌های اوکراینی صبح امروز (جمعه) از وقوع حمله سایبری گسترده به وبسایت‌های دولتی این کشور خبر دادند.

شبکه «اسکای‌نیوز» گزارش داد، تعداد زیادی از وبسایت‌های دولت اوکراین در پی این حمله سایبری از کار افتاده‌اند و روی صفحه اول بعضی از آنها نیز هشدارهایی درج شده و تصویر پرچم اوکراین خط خورده است.

وزارت آموزش اوکراین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله سایبری گسترده‌ای به سایت‌های دولتی، از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه و وضعیت اضطراری انجام شده است».

در حالی که بعضی از رسانه‌های غربی تلاش کردند این حمله را به روسیه ربط دهند اما وزارت آموزش اوکراین اذعان کرد که مسئولیت این حمله سایبری را یک گروه افراطی اوکراینی بر عهده گرفته است.

پایگاه خبری «بلومبرگ» در گزارشی نوشت: «وبسایت‌های وزارتخانه‌های خارجه، کشاورزی و آموزش اوکراین از جمله مواردی بودند که از کار افتادند و [صفحه اول] برخی از آنها با پیام‌هایی به زبان‌های روسی، لهستانی و اوکراینی جایگزین شدند».

به نوشته بلومبرگ، در این پیام‌ها آمده است: «اوکراینی ها! تمام اطلاعات شخصی شما در شبکه عمومی آپلود شده است. تمام اطلاعات رایانه شما در حال پاک شدن است و قابل بازیابی نخواهند بود. همه اطلاعات در مورد شما عمومی شده است، بترسید و انتظار بدترین را داشته باشید».

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین نیز در توییتر گفت که وب‌سایت‌های دولتی به دنبال این حمله سایبری گسترده از کار افتاده‌اند و مقامات در تلاش برای بازگرداندن خدمات هستند.

این در حالی است که شب گذشته نیز «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اتهاماتی که در روزهای گذشته علیه روسیه درباره برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین مطرح کرده بودند، عقب‌نشینی کرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها