رایزنی‌ها در وین امروز هم در جریان است

رایزنی‌ها در وین امروز هم در جریان است
جمعه 24 دی 1400 - 13:49

رایزنی‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ در راستای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران امروز (جمعه) نیز در وین پایتخت اتریش در جریان است.

العالم _ ایران / سیاسی

شهر وین پایتخت اتریش امروز (جمعه) ۲۴ دی ماه نیز میزبان ادامه گفت‌وگوها بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به همراه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در سطوح و فرمت‌های مختلف است.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین که از روز ۱۳ دی ماه در پایتخت اتریش آغاز شد در این ۱۲ روز در سطوح مختلف در جریان بود.

در همین راستا دیروز (پنجشنبه) ۲۳ دی ماه مذاکرات در دو سطح روسای هیأ‌ت‌ها و کاشناسان ادامه یافت و علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیداری دوجانبه داشت.

علی باقری همچنین با «میخائیل اولیانوف» مذاکره کننده ارشد روسیه نیز به صورت دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین با مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی ملاقات کرد و از سوی دیگر جلسات در سطوح کارشناسی به صورت دوجانبه و چندجانبه به منظور بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.

روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه نیز نشست کارگروه سوم با موضوع تدابیر اجرایی با حضور کارشناسان هیأت‌های ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ برگزار شد.

شهر وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد. «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از این نشست اعلام کرد که در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکراتی در موضوع تحریم‌ها و هسته‌ای دست یافتیم که اینها دیگر سند پیش‌نویس مذاکرات ۲۰ ژوئن نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکرات بعدی (دور هشتم) خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها