جهاد اسلامی : مقاومت برای پشتیبانی از انتفاضه حاضر و آماده است

جهاد اسلامی : مقاومت برای پشتیبانی از انتفاضه حاضر و آماده است
جمعه 24 دی 1400 - 22:40

مقامات جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کردند، مقاومت همان طور که در دفاع از محله الشیخ جراح قدس وارد نبرد سیف القدس با رژیم صهیونیستی شد، برای دفاع از اهالی النقب در برابر اسرائیل حاضر و آماده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«طارق عز الدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری گفت که رژیم صهیونیستی به هر وسیله و ابزاری به دنبال غارت سرزمین و کشتار انسان در قدس، النقب، کرانه باختری و الاغوار است.

به گزارش فلسطین الیوم، عزالدین طی نطقی در تجمع مقابل مسجد انور عزیز شمال غزه که پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از انتفاضه فلسطینیان در النقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود، گفت: این تجمع برای حمایت از اهالی ما و ملت ما در النقب برگزار شده است، کسانی که این روزها در حال انتفاضه علیه تلاش‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی برای یهودی‌سازی است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها متحد باشند و در برابر رژیم اشغالگر بایستند، همه تلاش‌های صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی سرزمین فلسطین به شکست منجر می‌شود؛ همان طور که در جریان نبرد سیف القدس همه فلسطین در برابر اسرائیل ایستاد.

عز الدین تاکید کرد: ما یک ملت و سرزمینی واحد باقی خواهیم ماند و مقاومت حاضر و اماده است و همان طور که از اُسرا و اهالی خود در الشیخ جراح دفاع کرده است، از النقب هم دفاع خواهد کرد.

سخنگوی جهاد اسلامی تاکید کرد: ما در موضع بی طرف نخواهیم بود و حامی و پشتیبان انتفاضه هموطنان خود در النقب خواهیم بود.

عزالدین از اهالی کرانه باختری و فلسطینی‌های ساکن سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ خواست برای کمک به اهالی النقب در برابر نظامیان رژیم اشغالگر بایستند تا نیروی بازدارندگی در برابر جرایم نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست ایجاد شود.

او افزود: رژیم اشغالگری که دست از جنایاتش برنمی‌دارد در برابر وحدت ملت ما و مقاومت ما در پایبندی به سرزمین خود تا دستیابی به آزادی دوامی نخواهد آورد.

سخنگوی جهاد اسلامی سکوت جامعه بین الملی در قبال جرایم رژیم اشغالگر در النقب را محکوم کرد و گفت: رژیم‌های سازشگر شریک در تلاش‌ها برای آواره کردن اهالی النقب هستند.

اسامه حروب یکی از مقامات ارشد جنبش جهاد اسلامی نیز در خطبه نماز جمعه امروز مسجد شهید محمود طوالبه جنین گفت: رژیم اشغالگر در راستای طرح استعماری و شهرک‌سازی خود برای نابودی ملت فلسطین در الجلیل، غزه قدس، کرانه باختری اغوار و النقب دسیسه چینی کرده است.

حروب تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از اهالی النقب می‌خواهد که یهودی شوند، اما در طول هفتاد سال اخیر در این امر شکست خورده‌اند. این رژیم می‌خواهد فلسطین بی فلسطینی شود، اما مقاومت و صاحبان آن در کمین نشسته‌اند و اهالی النقب هرگز از آنجا نمی‌روند تا یوم النکبه دیگری رقم بخورد.

او با بیان اینکه فلسطینیان النقب و سرزمین‌های اشغالی ۴۸ کابوس رژیم صهیونیستی هستند، گفت: این تکلیف شرعی، انسانی و ملت است که در کنار اهالی النقب بایستیم و از کمک به آنها شانه خالی نکنیم زیرا آنها یک تنه در مقابله با اشغالگران ایستاده‌اند.

منطقه بیابانی النقب در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ واقع است و حدود ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و قبایل عرب به دلیل تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی در شرایط معیشتی سخت و امکانات اندک در آنجا زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی اخیرا به منظور یهودی سازی مناطقی از النقب اقدام به حفاری‌ها و تخریب املاک ساکنان عرب آنجا کرده با اعتراض گسترده آنها روبه‌رو شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته در درگیری با اهالی النقب شماری را بازداشت و خیمه‌های تحصن‌های اعتراضی را تخریب کردند، با این حال اهالی النقب به مقاومت خود در برابر طرح‌های یهودی سازی این منطقه ادامه می‌دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها