چین بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد

چین بار دیگر بر مخالفت خود با تحریم های آمریکا علیه ایران تاکید کرد
شنبه 25 دی 1400 - 09:26

وزیر خارجه چین گفت کشورش قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه بر ضد ایران مخالف است.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، چین در نشستی میان وانگ یی، وزیر امور خارجه و همتای ایرانی خود، مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران اعلام کرد و در عین حال از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 بین قدرت‌های بزرگ و ایران حمایت کرد.

خلاصه ای از دیدار روز جمعه وانگ یی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در سایت وزارت خارجه چین منتشر شد.
امیرعبداللهیان قرار است در جریان این سفر از امضای قرارداد همکاری 25 ساله بین جمهوری اسلامی و چین تحت حاکمیت کمونیست خبر دهد.

وانگ یی، که همچنین مشاور امور خارجه است، گفت که ایالات متحده مسئولیت اصلی مشکلات جاری با ایران را بر عهده دارد، زیرا به طور یکجانبه از توافق هسته ای 2015 بین قدرت های بزرگ و ایران خارج شده است.

طبق مفاد آن توافق، در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی، ایران فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم را محدود می‌کند.
وانگ یی گفت چین قاطعانه از از سرگیری مذاکرات در مورد توافق هسته ای حمایت خواهد کرد.

اما او گفت چین قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه علیه ایران، سوء‌استفاده سیاسی از طریق موضوعاتی از جمله حقوق بشر و مداخله در امور داخلی ایران و سایر کشورهای منطقه مخالف است.

وانگ یی که در اوایل هفته گذشته با چندین همتای خود از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دیدار کرده بود، همچنین گفت چین امیدوار است یک مکانیسم گفتگو با کشورهای خلیج فارس برای بحث در مورد مسائل امنیتی منطقه ایجاد کند.

پربیننده ترین خبرها