از النقب تا شیخ جراح، دشمن و هدف یکی است!

از النقب تا شیخ جراح، دشمن و هدف یکی است!
شنبه 25 دی 1400 - 15:07

از سال 1948 رژیم صهیونیستی راه شخم زدن اراضی فلسطین و کاشتن درخت های جنگلی در آن به بهانه "بیابان زدایی" را در پیش گرفته است.

العالم-کشکول

این اقدام به ابزار "اسرائیل" برای استیلا بر اراضی فلسطین تبدیل شده تا به بهانه اینکه این مناطق وابسته به رژیم است، از ورود فلسطینی ها به آن جلوگیری کند و علاوه بر آن، اهالی منطقه را نیز وادار به مهاجرت نماید اما این شیوه دیگر مردم فلسطین را فریب نمی دهد، بخصوص در النقب اشغالی که در روزهای اخیر شاهد درگیری میان فلسطینیان با نیروهای رژیم اشغالگر برای جلوگیری از سرقت سرزمینشان است.

این بار مسئولان رژیم صهیونیستی و برای نخستین بار طی سال های گذشته، با واکنش مردمی عرب های دو منطقه الاطرش و سعوه غافلگیر شدند. این مردم طی روزهای گذشته در مقابل شخم زدن زمین هایشان مقاومت نموده و با نیروهای اشغالگر درگیر شدند که به دستگیری 100 فلسطینی و مجروح شدن ده ها تن دیگر منجر شد. 8 نیروی صهیونیست نیز مجروح شده و یک خودرو اسرائیلی به آتش کشیده شد.

حوادث اخیر النقب بخصوص در روستاهای عربی یعنی المشاش، الزرنوق، بیر الحمام، الرویس، الغراء و خربة الوطن؛ مقاومت عرب های خان الاحمر در النقب در برابر نیروهای صهیونیست را به یادها آورد. علاوه بر آن، قیام مردمی اراضی 48 طی نبرد سیف القدس در سال گذشته را تداعی می کند که برای حمایت از اهالی شیخ جراح در قدس به راه افتاد و به سرتاسر فلسطین گسترش یافت.

آنچه امروز در النقب اتفاق می افتد، باید قیام عظیم مردمی فلسطین را احیا کند، همان قیامی برای دفاع از شیخ جراح قدس آغاز گشت و دوباره در روح همه فرزندان فلسطین دمیده شد تا رژیم اشغالگر را از اجرای نقشه های پلیدش در جدا کردن اهالی النقب از سرزمین اجدادی شان منع کنند، همانطور که اجازه بیرون کردن اهالی شیخ جراح را به اشغالگران ندادند.

مردم فلسطین اکنون اطمینان دارند که در معرض تهدید رژیم نژادپرست صهیونیستی قرار دارند که از سرقت سرزمین آنها و اخراجشان از آن هیچ ابایی ندارد و در این زمینه هیچ تفاوتی میان فلسطینی های قدس، کرانه غربی، النقب، سرزمین های 48 و غزه قائل نیست.

دشمن یکی و هدف آن یکی است. به همین دلیل باید تمام فلسطین در کنار مردم النقب بایستند و با همان دشمنی مبارزه کنند که اهالی شیخ جراح، قدس، کرانه غربی و غزه نیز با آن جنگیده اند.

پربیننده ترین خبرها