واکنش اتحادیه آفریقا به تحولات سودان

واکنش اتحادیه آفریقا به تحولات سودان
يکشنبه 26 دی 1400 - 10:06

اتحادیه آفریقا؛ آمادگی خود را برای حمایت از توافق سیاسی همه احزاب سیاسی به منظور دستیابی به انتقال قدرت سیاسی در سودان اعلام کرد، این درحالی است که مقامات امنیتی، برخی اعضای کمیته های مقاومت را بازداشت کردند.

العالم -آفریقا

ادیوی بانکولی، کمیسر صلح و امنیت اتحادیه، پیام کتبی موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، درباره دیدگاه اتحادیه درباره تحولات سیاسی سودان و راهکارهای برون رفت از بحران در این کشور را به عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش داد.

بانکولی در اظهارات مطبوعاتی پس از دیدار با البرهان، بر پایبندی اتحادیه آفریقا به رایزنی با دولت، ذینفعان و همه گروههای جامعه به منظور دستیابی به راه ‌حل سیاسی مسالمت‌آمیز و عملی تاکید و از نگرانی اتحادیه آفریقا نسبت به وضعیت سودان به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار اتحادیه آفریقا خبر داد.

وی با اشاره به پایبندی اتحادیه به احترام به حاکمیت سودان، خواستار دست کشیدن از خشونت و اولویت دادن به منافع ملی و شکوفایی سودان شد و اینکه این موضوع نیازمند اراده قوی همه ذینفعان است.

اتحادیه آفریقا اکتبر گذشته، به دنبال کودتای نظامی البرهان علیه انتقال قدرت، عضویت سودان را در این اتحادیه لغو کرد.

بانکولی افزود: اتحادیه آفریقا تمایل دارد برای دست یافتن به توافقی که به بحران سیاسی در سودان پایان دهد بدون اینکه نقش اتحادیه آفریقا در این زمینه نادیده گرفته شود، با همه شرکای بین المللی و جامعه بین المللی ارتباط برقرار کند.

پربیننده ترین خبرها