واکنش شرکت نفت یمن به دروغ های ائتلاف متجاوز سعودی

واکنش شرکت نفت یمن به دروغ های ائتلاف متجاوز سعودی
يکشنبه 26 دی 1400 - 11:00

شرکت نفت یمن به دروغ های ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۴ ساعت گذشته واکنش نشان داد.

العالمیمن

شرکت نفت یمن گزارش داد که تعداد کشتی های حامل سوخت که در سال گذشته آزاد شده اند به ۱۹ کشتی رسیده است که دو مورد آن کشتی های حامل بنزین بوده اند که در مجموع ۵۷ هزارو ۸۷۱ تن بنزین حمل می کردند و همچنین ۱۰ کشتی حامل گازوئیل به مقدار ۱۹۸ هزار و ۹۸۳ تن و ۷ کشتی حامل سوخت های صنایع بخش خصوصی و سه کشتی هم حامل سوخت مورد نیاز برای مصارف عمومی بوده اند.

این شرکت در بیانیه خود افزود: کشتی موسوم به “CARPE DIEM” که گفته شده به آن اجازه ورود به بندر الحدیده داده شده » حامل ۲۱ هزار و ۲۸۲ تن گازوئیل وابسته به یکی از کارخانه های بخش خصوصی است و ۴۲ روز از توقیف آن می گذرد و برخی دیگر از کشتی ها هم هستند که مدت زیادی است در توقیف هستند.

شرکت نفت یمن تاکید کرد که ادامه گمراه کردن افکار عمومی و متوسل شدن به دروغ چیزی را درباره واقعیت محاصره و دزدی دریایی کشتی های حامل سوخت تغییر نمی دهد.

طبق اعلام این شرکت روبرو بودن همه استان های یمن با بحران اثبات می کند که ائتلاف متجاوز مسوؤل همه مشکلات ناشی از کمبود سوخت در مناطق مختلف یمن است.

این شرکت افزود: نبود نقش سازمان ملل شکست جدیدی در پرونده سازمان ملل اضافه می کند که نقشی ضعیف را درقبال یمن با جانبداری ناپسند از کشورهای عضو ائتلاف متجاوز ایفا می کند.

دراین رابطه ، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن گفت : این شرکت فقط در صورت لغو محاصره بندر الحدیده می تواند فرآورده های نفتی همه مردم یمن را درهمه استانها تامین کند.

المتوکل در گفتگو با شبکه المسیره گفت : درسال 2021 ائتلاف متجاوز فقط اجازه ورود 5 کشتی حامل فرآورده های نفتی را دارد که نمی تواند پاسخگوی نیازهای مردم یمن باشد.

وی افزود: فراورده های نفتی به دلیل افزایش بحران ها و درگیری مزدوران در مناطق اشغالی در گذرگاههای زمینی تامین نمی شود.

وی گفت : یک کشتی در جیبوتی بازرسی شد و توانست مجوز سازمان ملل را بگیرد و باید طی 24 ساعت برسد اما بیم آن داریم که مورد حمله متجاوزان قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها