جهاد اسلامی: تل‌آویو عمدا ویروس کرونا را وارد زندان زنان اسیر فلسطینی کرده است

جهاد اسلامی: تل‌آویو عمدا ویروس کرونا را وارد زندان زنان اسیر فلسطینی کرده است
يکشنبه 26 دی 1400 - 11:20

یک عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی اسرای زن فلسطینی را عمدا به کرونا مبتلا می‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

«آمنه حمید» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت، رژیم صهیونیستی عمدا ویروس کرونا را وارد زندان اسرای زن فلسطینی کرده تا بر آنها اعمال فشار کند.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، وی افزود، از خبر ابتلای اسرای زن فلسطینی به کرونا غافلگیر نشده بویژه در شرایط بازداشت سختی که آنها دارند و همه اینها در راستای هدف گرفتن اراده اسرای زن صورت می‌گیرد.

آمنه حمید تصریح کرد، اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی تنها به قرنطینه اسرای زن مبتلا به کرونا اکتفا کرده و هیچگونه مراقبت پزشکی از آنها ندارد.

وی تاکید کرد، اسرای زن در شرایطی سخت و پیچیده قرار دارند، از دیدن خانواده و وکیل خود محرومند، مورد اهمال پزشکی قرار می‌گیرند و تخلفاتی دیگر نیز در حق آنها انجام می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، رژیم صهیونیستی در زندان «دامون» ۳۳ اسیر زن فلسطینی را نگه می‌دارد که اخیرا آنها را وارد قرنطینه کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱، ۱۷۸ زن فلسطینی را بازداشت کرد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۲ درصدی داشت.

در همین رابطه، کمیته امور اسرا از بازداشت ۱۷ هزار زن فلسطینی از ۱۹۶۷ تا کنون خبر داد و افزود، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۱۳۰ زن فلسطینی بازداشت شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها