از سه شنبه این هفته صورت می گیرد؛

آغاز تفحص پیکرهای مفقودین توسط تیم مشترک ایرانی- عراقی در استان میسان

آغاز تفحص پیکرهای مفقودین توسط تیم مشترک ایرانی- عراقی در استان میسان
يکشنبه 26 دی 1400 - 13:27

یک تیم تخصصی عراقی-ایرانی، از سه شنبه این هفته عملیات کشف بقایای پیکرهای مفقودین جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ایران در دهه هشتاد قرن میلادی گذشته را در سه منطقه مرزی بین دو کشور، در استان میسان، آغاز خواهد کرد.

العالم ـ عراق

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری الرابعه، «احمد ستوری» مدیر بخش رسانه و روابط عمومی دفتر حقوق بشر در استان میسان عراق گفت، یک تیم تخصصی مشترک روز هجدهم ماه جاری به میسان سفر می‌کند تا مأموریت خود را برای کشف بقایای پیکرهای مفقودین جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه ایران در مناطق الشیب، الطیب و الزبیدات آغاز کند».

ستوری در خصوص خاکسپاری پیکر شهدای گمنام توضیح داد: «پیکر آنها در قبرستان دفتر اسرا و مفقودین منطقه الزبیر در استان بصره دفن می‎شود».

مدیر بخش رسانه و روابط عمومی دفتر حقوق بشر در استان میسان عراق تأکید کرد که «پیش از این تبادل پیکر مفقودالاثرهای عراق و ایران در مناسبات رسمی ویژه بین دو کشور صورت گرفته است».

وی گفت: «تیپ دهم مرزی به دفتر کمیسیون حقوق بشر عراق در میسان اعلام کرد که بقایای پیکر یک سرباز گمنام در منطقه الزبیدات استان میسان در مرز با ایران پیدا شده است و دستگاه‌های ذی ربط در وزارت دفاع در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند».

از شهریور ۱۳۵۹ تا مرداد ۱۳۶۷ که جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام به ایران تحمیل شد، بقایای پیکرهای بسیاری از سربازان دو طرف هنوز در مناطق مرزی دو کشور مدفون است، با اینحال بعد از سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ میلای، نیروهای مسلح دو کشور با همکاری و تعامل دوجانبه، کار جست وجوی پیکرهای شهدای ایرانی و سربازان عراقی مدفون در مناطق عملیاتی را با جدیت ادامه داده اند.

پربیننده ترین خبرها