آمادگی حماس برای گفت‌وگو با گروه‌های فلسطینی

آمادگی حماس برای گفت‌وگو با گروه‌های فلسطینی
دوشنبه 27 دی 1400 - 01:01

منابع ویژه گفتند که حماس دیدگاه خود را درباره مصالحه گروههای فلسطینی به الجزایر ارائه و تأکید کرده است که آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط است.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع ویژه خبر دادند که جنبش حماس دیدگاه کاملی درباره مصالحه گروه‌های فلسطینی به الجزایر ارائه کرده است.

این منابع گفتند که «دیدگاه حماس مبتنی بر شماری از اصلاحات در وضعیت داخلی فلسطین است».

به گفته این منبع، این دیدگاه همچنین شامل سازماندهی مجدد سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برگزاری انتخابات در داخل و خارج ز این کشور است.

منابع مذکور خاطر نشان کردند که حماس در این دیدگاه، تأکید کرده است که آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط است.

در همین ارتباط، «منیر الجاغوب» رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش فتح روز یکشنبه از ورود نمایندگان شش گروه فلسطینی به الجزائر برای مذاکره با یکدیگر خبر داد.

او گفت که هیأت فتح به ریاست «عزام الاحمد» و با حضور «دلال سلامه» و «محمد المدنی» از اعضای کمیته مرکزی به الجزائر رفته‌اند. در این گفت‌وگوها «فایز ابوعطیه» سفیر فلسطین در الجزائر نیز حضور دارد.

جنبش فتح، جنبش حماس، جهاد اسلامی فلسطین، جبهه مردمی، جبهه دموکراتیک و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، گروههایی هستند که قرار است در راستای حل اختلافات میان خود به گفت‌و‌گو بنشینند.

ایده برگزاری این گفت‌و‌گوها در جریان دیدار «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر با «محمود عباس» در تاریخ ششم دسامبر سال گذشته مطرح و در خصوص آن توافق شد. چند روز پس از سفر محمود عباس، یک هیأت حماس نیز به ریاست «سامی ابو زهری» به الجزائر رفت و با مقامات این کشور به گفت و‌گو نشست. اسماعیل هنیه پیش از این گفته بود که حماس هیچ پیش شرطی برای برگزاری این گفت‌و‌گوها ندارد.

محافل الجزائری امید دارند که با نشست گروههای فلسطینی رو در روی یکدیگر، گام بزرگی در راستای حل اختلافات و رسیدن به راه‌حل‌های قابل اجرا، برداشته شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها