هشدار الغنوشی به حاکمان تونس: با آتش بازی نکنید

هشدار الغنوشی به حاکمان تونس: با آتش بازی نکنید
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 06:13

رييس نهضت اسلامي تونس خطاب به حاکمان کنوني اين کشور تاکيد کرد: اينها با آتش بازي مي کنند و از به کارگرفتن تسليحات بجا مانده از دوران رژيم (زين العابدين بن علي) حاکم ستمگر و ديکتاتوري که مردم عليه وي قيام و سرانجام سرنگونش کردند، بايد احساس حقارت کنند .

" راشد الغنوشی" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت :بسیاری از افراد در تونس اعتقاد داشتند نهضت اسلامی که در مقابله با رژیم دیکتاتور بهایی گزاف پرداخت کرد به علت اقدامات سرکوبگرانه ده ها ساله رژیم بن علی دیگر روی پای خود نخواهد ایستاد ولی امروز از پشتوانه محکمی برخوردار است که هیچکس منکر آن نیست. نهضت اسلامی تونس به علت داشتن ایدئولوژی اسلامی، در گذشته به برهم زدن امنیت ملی متهم می شد.

 

وی قبل از گفت وگو با العالم در نشستی که در شهر الحمامات در جنوب پایتخت این کشور برگزار شد، مرحله کنونی تونس را " دوران سازندگی " خواند و بر تشکیل نظامی عادلانه و دموکراتیک که تأمین کننده حقوق همگان باشد ، تاکید کرد.

 

"الصادق شورو" یکی از اعضای ارشد نهضت اسلامی تونس نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت : اعضای نهضت اسلامی در دوران زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع انواع شکنجه و سختی ها را در سلول های انفرادی وزارت کشور تونس متحمل شدند .

 

نهضت اسلامی که پس از سرنگونی رژیم دیکتاتوری بن علی آزادی عمل یافته است ، نشست هایی را در همه استان های تونس برای بررسی امور سیاسی از جمله انتخابات مجلس مؤسسان (کمیته تدوین قانون اساسی) برگزارمی کند .

 

انتخابات مجلس مؤسسان تونس جولای 2011 برگزار خواهد شد .

 

"محمد قعلول " یک عضو ارشد دیگر نهضت اسلامی تونس در مصاحبه با شبکه العالم گفت : برنامه نهضت اسلامی حضور پررنگ در انتخابات مجلس مؤسسان و معرفی نامزدهای خود در همه مناطق است و این به معنی ائتلاف نهضت با دیگر گروه های سیاسی نیست .

 

مسئولان نهضت اسلامی تونس اعلام می کنند که تلاش آنان برای بازسازی تونس مانع پیگرد مفسدانی مانند زین العابدین بن علی که بیش از دو دهه به فساد و دیکتاتوری پرداختند ، نخواهد شد .

 

" آمال قلال رسیل "عضو نهضت اسلامی تونس گفت : به ناچار باید زین العابدین بن علی ، همسر ، نزدیکان و طرفدارانش را به علت ارتکاب جرایم و جنایات تحت پیگرد قرار داد و محاکمه کرد .

 

ناظران سیاسی معتقدند که علت به رسمیت شناختن دوباره نهضت اسلامی تونس به عنوان حزبی سیاسی "ایدئولوژی روشن و ساماندهی بی نظیر " آن است .

 

این حزب بی توجه به کسانی که برای ضربه زدن و تخریب وجهه اش تلاش می کردند ، با پشتوانه مردمی به فعالیت خود ادامه می داد.

پربیننده ترین خبرها