حمله به امارات از زبان سخنگوی نیروهای مسلح یمن/ یحیی سریع: ساعات آتی جزئیات حمله به ابوظبی اعلام خواهد شد

حمله به امارات از زبان سخنگوی نیروهای مسلح یمن/ یحیی سریع: ساعات آتی جزئیات حمله به ابوظبی اعلام خواهد شد
دوشنبه 27 دی 1400 - 14:10

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات نظامی نیروهای این کشور طی امروز (دوشنبه) در عمق امارات خبر داد.

العالم ـ یمن

سردار سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح با انتشار توییتی از عملیات ویژه‌ای طی امروز (دوشنبه) در عمق خاک امارات متحده عربی خبر داد.

وی اظهار داشت که در ساعات آتی جزئیات این حمله را اعلام خواهد کرد.

پیش از این یک منبع نظامی یمنی به العالم خبرداد که نیروهای مسلح صنعا، اهداف نظامی و استراتژیکی را در ابوظبی هدف قرار داده اند. وی افزود که این اقدام در پاسخ به تنش امارات علیه یمن و ادامه محاصره آن صورت گرفته است.

در همین حال پلیس ابوظبی اعلام کرد که "صبح امروز (دوشنبه) در منطقه مصفح در نزدیکی مخازن adnoc ، آتش سوزی رخ دا که به انفجار 3 تانکر سوخت منجر شد".

پلیس ابوظبی مدعی شد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است.

امارات اخیراً با اعزام نیروهای تحت امر خود و با استفاده از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش برای حمله به استان شبوه، اقدامات خود را علیه یمن تشدید کرده و با انتقال نیرو و تسلیحات به این امر دامن زده است.

چندی پیش «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به امارات عربی متحده هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که « چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».

پربیننده ترین خبرها