طرح تل‌آویو برای افزایش حضور صهیونیست‌ها اطراف دیوار ندبه

طرح تل‌آویو برای افزایش حضور صهیونیست‌ها اطراف دیوار ندبه
دوشنبه 27 دی 1400 - 15:05

کابینه رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی هرچه بیشتر اماکن مقدس در قدس اشغالی، طرحی را تصویب کرد تا شهرک‌نشینان و صهیونیست‌های بیشتری را به حضور در اطراف دیوار ندبه تشویق کند.

العالم - فلسطین اشغالی

در ادامه سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی، کابینه تل‌آویو روز یکشنبه طرحی را برای تشویق صهیونیست‌ها به بازدید هرچه بیشتر از دیوار ندبه تصویب کرد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحارونوت»، این طرح پنج ساله، برای نوسازی زیرساخت‌ها و تشویق شهرک‌نشینان صهیونیست برای بازدید از دیوار ندبه در مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی است که ۱۱۰ میلیون شِکِل (حدود ۳۵ میلیون دلار) ارزش دارد.

وبگاه «عرب ۴۸» به نقل از این گزارش نوشت، هدف از طرح ارائه شده توسط «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «تداوم شتاب توسعه و کارهایی است که در آنجا (دیوار ندبه) انجام می‌شود و پاسخگویی لازم به بازدیدها از دانشجویان، مهاجران و سربازان» صهیونیست.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه دیوار ندبه همچنین شامل «توسعه برنامه‌های آموزشی جدید (برای تقویت ارتباط بین صهیونیست‌ها و اماکن مقدس قدس اشغالی)، تقویت و ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات حمل‌ونقل و توسعه ابزارهای جدید برای تسهیل دسترسی به دیوار ندبه از طریق پلتفرم‌های فناوری جدید است».

فلسطینی‌ها و اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس تاکید دارند که دیوار ندبه و میدان البُراق که تحت کنترل نیروهای اشغالگر صهیونیستی است و آن را دیوار غربی می‌نامند، بخشی از سرزمین موقوفه اسلامی و قسمتی از مسجد‌الاقصی است.

به گفته نهادهای رسمی فلسطینی، مقامات مدنی و منابع محلی قدس اشغالی، در سال‌های اخیر کابینه تل‌آویو به عملیات شهرک‌سازی و ایجاد پروژه‌های یهودی‌سازی در قدس شرقی، به ویژه بخش قدیمی این شهر، سرعت بخشیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها