رقص پای یمنی ها برای حمله هوایی به امارات

رقص پای یمنی ها برای حمله هوایی به امارات
دوشنبه 27 دی 1400 - 14:46

خبر: منابع خبری اماراتی حمله به سه تانکر سوخت و آتش سوزی در فرودگاه بین المللی ابوظبی را تایید کردند. 

تحلیل:
-در حالی که وقوع چنین حملاتی به امارات در واکنش به حضور مجدد و بازگشت دوباره امارات به میدان جنگ در یمن دور از توقع نبود اما بایستی منتظر ماند و جزئیاتی بیشتر از این اقدام یمنی ها در عمق خاک امارات را از زبان انصار الله و البته دیگر منابع خبری شنید.
-این روزها خبرها حکایت از آن دارد که امارات مبادرت به گسیل نیروهای بیشتر به شبوه و مارب کرده است و همراه با سعودی عزم اشغال مجدد این مناطق و به ویژه مارب را کرده است. به نظر می رسد اقدام امروز یمنی ها هشداری جدی برای اماراتی ها باشد تا از خطوط قرمز از پیش تعیین شده ای که پیشتر برای آنها ترسیم شده است، تجاوز نکنند.
-برخی منابع حضور مجدد امارات در جنگ با یمنی ها را در قالب معامله جدید میان آنها و سعودی ها تفسیر می کنند. حتی اگر ابعاد وسیع چنین معامله ای صحت داشته باشد، معلوم نیست امارات مبتنی برکدام محاسبه عقلانی با حضور مجدد در جنگ یمن، امنیت اقتصادی خود را به عنوان یکی از قطب های اقتصادی باخطر حمله نظامی و متعافب آن گریز سرمایه مواجه کرده است.
-تجربه انصارالله در مقابله 7 ساله با ائتلاف سعودی نشان می دهد که رویای باز پس گیری مارب از سوی ائتلاف سعودی امری محال و ناشدنی است . همین تجربه نشان می دهد انصارالله در تامین و حفظ منافعش اساسا با هیچ کس تعارف ندارد. معنای این گزاره منطقی آن است که یا امارات در سیاست های تجاوزکارانه اش در همین مرحله توقف و تجدید نظر می کند و یا همچون سعودی از این پس میزبان آتشبارهای یمنی ها و در نتیجه سقوط اعتبار اقتصادی و تجاری اش خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها