فیصل مقداد: نابودی شهر رقه، گواه توحش آمریکاست

فیصل مقداد: نابودی شهر رقه، گواه توحش آمریکاست
دوشنبه 27 دی 1400 - 17:42

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که تجاوز آمریکا، شهر رقه را نابود کرد و این شهر، گواهی بر توحش آمریکاست.

العالم - سوریه

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه از نقض حقوق بشر توسط نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد: «تجاوز آمریکا، شهر رقه را نابود کرد و این شهر، گواهی بر توحش آمریکاست».

وی ضمن انتقاد از اینکه آمریکا از حقوق بشر سوء استفاده می‌کند، خاطر نشان کرد، هر چیزی که مربوط به بررسی قانون اساسی سوریه است، یک مسئله داخلی صرف است.

وزیر خارجه سوریه گفت که موفقیت بررسی قانونی اساسی سوریه، مرهون عدم مداخله خارجی در روند آن است، ولی غرب، برای موفقیت این کمیته، نیت صادقانه‌ای ندارد.

وزیر خارجه سوریه در اوایل ماه جاری تأکید کرد که این کشور تا حد زیادی در برابر تروریسم به پیروزی رسیده است و تا نابودی کامل آن، به مبارزه ادامه خواهد داد.

مقداد گفت: «گروه تروریستی جبهه النصره همچنان با حمایت ترکیه در شمال غرب سوریه، و گروه تروریستی داعش نیز با حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه حضور دارند».

وی با بیان اینکه «منفعت دولت ترکیه در نابودی و بی‌ثباتی سوریه است»، تصریح کرد، مصالحه، یک تصمیم راهبردی حکومت سوریه بود تا شهروندان خود را بازگرداند.

وزی خارجه سوریه درباره شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که وابسته به آمریکا هستند، گفت: «شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک، هیچ منطقه‌ای را در کنترل ندارند، بلکه آمریکای اشغالگر از آنان حمایت می‌کنند، ولی نباید بر روی آمریکا حساب باز کنند؛ زیرا آمریکا از آنان سوء استفاده خواهد کرد».

وزیر خارجه سوریه با تأکید بر اینکه این شبه‌نظامیان نباید بر روی هیچ طرح تجزیه‌طلبانه‌ای حساب باز کنند، تصریح کرد: «هیچ طرحی تجزیه‌طلبانه‌ای نمی‌تواند در سوریه اجرایی شود... از کسانی که منابع سوریه را غارت کردند، می‌خواهیم که غرامت آن را بپردازند».

پربیننده ترین خبرها