کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در شبوه یمن

کشته شدن بیش از 90 مزدور امارات در شبوه یمن
دوشنبه 27 دی 1400 - 19:01

منابع نظامی خبر دادند که در جریان درگیری نیروهای یمنی با مزدوران اماراتی و همچنین حملات موشکی یمن، بیش از 90 مزدور، کشته شدند.

العالم - یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات مزدوران وابسته به امارات در گروه «العمالقه» را در استان شبوه دفع کردند.

پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از منابع نظامی گزارش داد، در جریان این درگیریها، بیش از 90 نفر از عناصر العمالقه کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این منابع خبر دادند که بیشتر افرادی که کشته شدند، در حملات موشکی نیروهای یمنی به مراکز تجمع آنان در «بیجان» و «عسیلان» جان خود را از دست دادند.

به گفته این منابع، در میان افراد کشته شده، نام سرکرده‌های ارشد میدانی از جمله سرهنگ «علی هادی الحریری»، سرهنک «ممدوح الاهدل» فرمانده یکی از هنگهای لشکر ۳ عمالقه، «محمد احمد الیافعی»، «علی القفیلی الابینی»، «عبدالفتاح السعدی»، «احمد قاید الجلیدی»، «أحمد ناصر مبروک»، «حسین یحی اللحجی»، «زکی عبدالواسع الصبیحی» و ساری علی اللحجی» به چشم می‌خورد.
تصویری از برخی سرکرده‌ای کشته شده

این در حالی است که منابع نظامی یمنی امروز از حمله موشکی به فرودگاه «عتق» در شبوه خبر دادند و گفتند که در این حمله، یک هواپیمای باری نظامی اماراتی از نوع سی۱۳۰ جی هدف قرار گرفته شده و دیگر قادر به پرواز نیست.

این منابع همچنین گفتند که فرماندهی مرکزی نیروهای اماراتی در یمن به شدت از هدف قرار گرفتن فرودگاه «عتق» عصبانی است و در این باره به شدت از استاندار دولت منصور هادی در این استان انتقاد کرده و از او خواسته است تا کنترل مراکز نظامی و امنیتی استان را به نیروهای اماراتی واگذار کند.

هفته گذشته نیز منابع خبری از وقوع یک انفجار مهیب در اردوگاه متعلق به مزدوران وابسته به امارات در شبوه یمن خبر داده و گفتند که این انفجار، به خاطر حمله موشکی بوده است که اردوگاه مزدوران اماراتی را در شرق شهر «عتق» هدف قرار داده است.

عناصر وابسته به امارات، کنترل شبوه را در اختیار دارند و در حال اخراج عناصر وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.

امارات و عربستان که از فروردین ۱۳۹۴ برای بازگرداندن رئیس جمهور فراری یمن، تجاوز همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کردند، در حال حاضر در جنوب این کشور، به شدت با هم دچار درگیری شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها