الاخبار گزارش داد: درخواست دولت آمریکا از مقاومت لبنان و واکنش قاطع حزب‌الله

الاخبار گزارش داد: درخواست دولت آمریکا از مقاومت لبنان و واکنش قاطع حزب‌الله
سه شنبه 28 دی 1400 - 10:22

دولت آمریکا در پیامی که از طریق برخی میانجی‌ها ارسال کرد خواستار برقراری ارتباط با حزب‌الله شده است که حزب‌الله قاطعانه آن را رد کرد.

العالم - لبنان

به نقل از روزنامه الاخبار، درحالی که هم‌پیمانان واشنگتن در لبنان کمپین‌های مختلفی علیه مقاومت به راه انداخته‌اند، برخی میانجی‌ها اخیرا پیامی از دولت آمریکا برای رهبری حزب‌الله آورده‌اند.

روزنامه الاخبار در این زمینه اعلام کرد که دولت آمریکا از رهبری حزب‌الله خواسته تا برای بحث درباره پرونده‌های مختلف لبنان، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله از طریق همین میانجی‌ها تاکید کرده که هرگونه ارتباط با آمریکایی‌ها را قاطعانه رد می‌کند.

در همین راستا سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله در گفتگو با انجمن رسانه ملی لبنان اعلام کرد، آمریکایی‌ها می‌خواهند لبنان را در دایره نفوذ خود نگه دارند و بر همین اساس برای ایجاد هرج و مرج در لبنان و محافظت از امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.

سید هاشم صفی‌الدین افزود، آمریکایی‌ها گزینه‌های زیادی در منطقه و همچنین لبنان دارند که به شکل دائمی از آنها استفاده می‌کنند؛ اما ما نیز گزینه‌هایی داریم که در راستای آنها عمل می‌کنیم. همچنین می‌دانیم که آمریکایی‌ها دائماً به دنبال ارتباط با حزب الله هستند اما ما قاطعانه چنین چیزی را رد می‌کنیم.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها