جنجال در رژیم اشغالگر بر سر توافق "اقرار به گناه"؛ نتانیاهو فقط ۲ هفته مهلت دارد

جنجال در رژیم اشغالگر بر سر توافق
سه شنبه 28 دی 1400 - 12:15

به دنبال افشای تلاش‌های نتانیاهو برای فرار از محاکمه در پرونده‌های فساد در قالب توافقی با دادستان کل رژیم صهیونیستی، این مساله جنجالی را در محافل سیاسی این رژیم برپا کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از العربی الجدید، پس از آنکه منابع مطلع فاش کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از ترس محکومیت و زندانی شدن در تلاش برای دستیابی به توافقی با دادستانی اسرائیل جهت عدم ادامه محاکمه وی است، جنجال زیادی در اسرائیل در رابطه با این مسئله شکل گرفته است.
پس از اعتراف "آهارون باراک"، رئیس پیشین دیوان عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه تلاش داشته دادستان کل این رژیم را برای دستیابی به توافقی با نتانیاهو جهت کاهش شکاف در جامعه اسرائیل متقاعد کند، صداهای معترضان فساد در اسرائیل بالا گرفته است.

ایهود باراک، نخست وزیر سابق این رژیم، در واکنش به این اعتراف گفت که چنین معامله‌ای، ننگی تاریخی بر پیشانی دادستان فعلی کل اسرائیل و ضربه‌ای به حاکمیت قانون و قوه قضاییه خواهد بود.

در حالیکه صدای معترضان و مخالفان نتانیاهو بالا گرفته، حامیان وی امیدوارند که روند دادگاه ادامه نداشته باشد و جلسات دادگاه متوقف گردد.

همزمان منابع مطلع گزارش دادند که نتانیاهو در دیدار با "بوآز بن تزور" وکیل شخصی خود مواد توافق را مورد بحث بررسی قرار داده است.

نتانیاهو خواهان عدم لحاظ بند "شرمساری" در مفاد توافق است؛ چرا که طبق این بند وی به مدت هفت سال از تصدی هرگونه پست و مقام سیاسی منع خواهد شد.

با این حال نتانیاهو تنها دو هفته فرصت دارد تا با دادستان کل اسرائیل به توافق برسد، زیرا دادستان فعلی در پایان ماه جاری به وظایف خود پایان می‌دهد.

نتانیاهو بیم آن را دارد که دادستانی جدید و منتخب نفتالی بنت،‌ نخست وزیر اسرائیل و جدعون سائر، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی انعطاف پذیری دادستان فعلی را نداشته باشند و توافق با وی را نادیده بگیرند.

پس از افشای تلاش نتانیاهو برای توافق با مسئولان دولتی جهت فرار از محکومیت به زندان، نفتالی بنت یکشنبه فورا اعلام کرد که علیرغم تحلیل‌های مختلف، دولت فعلی تا پایان دوره خود به کار خود ادامه می‌دهد و تغییری در ترکیب آن ایجاد نخواهد شد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها