برد موشک‌های یمنی تهدیدی برای ثبات امارات

برد موشک‌های یمنی تهدیدی برای ثبات امارات
سه شنبه 28 دی 1400 - 22:32

برخی کارشناسان و ناظران بر این باورند که هدف قرار دادن عمق امارات در عملیات «طوفان یمن» منجر به تغییر استراتژی امارات در تجاوز به یمن می شود تا از بی  ثباتی اقتصادی جلوگیری کند.

العالمنظرکده

کارشناسان نظامی می گویند ارتش و کمیته های مردمی از جنگ با امارات اجتناب کرده اند، اما اصرار امارات بر مشارکت در حمله به مردم یمن، جغرافیای امارات را به صحنه ای برای عملیات نظامی تبدیل کرده است.

کارشناسان نظامی تایید می کنند که نیروهای مسلح یمن به انجام عملیات نظامی مهم و بزرگی در عمق امارات متوسل خواهند شد و با سرعت و دقت اهداف خود را انتخاب می کنند.

برخی کارشناسان نظامی اعلام کردند حمله یمنی‌ها به عمق امارات ، یک حمله ویرانگر در ابعاد بزرگ نبود، بلکه یک پیام هشدار بود، اما این حمله ضعف امارات را در مهار آن ثابت کرد.

برخی از اهالی رسانه نیز گفتند امارات اهدافی را که توسط نیروهای یمنی مورد هدف قرار گرفته‌ پنهان کرده و فیلم‌های آتش سوزی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر نشده است.

و متخصصان رسانه افزودند امارات خبر هدف گیری پایگاههای دور از دسترس غیر نظامیان که هدف یمنی‌ها قرار گرفت را ، پنهان کرد.

کارشناسان رسانه تاکید کردند حمله اخیر یمنی ها به امارات تنها آغاز راه است و امارات نمی تواند مانند عربستان تکرار چنین حملاتی را تحمل کند، زیرا سرمایه امارات آرامش، ثبات و بقای سرمایه گذاران است.

کارشناسان رسانه ای انتظار داشتند امارات متحده عربی پس از ضربه ای که از نیروهای مسلح یمن خورد، یا به سمت تشدید تنش یا عقب نشینی برود.

سیاستمداران انگلیسی از ضعف رژیم‌های عربی هنگام ورود به جنگ‌های خشونت‌آمیز انتقاد و تاکید می‌کنند که این رژیم‌ها هیچ راهکار سیاسی برای پایان دادن به جنگ‌های خود ندارند.

سیاستمداران انگلیسی تاکید می کنند که قرار بود تجاوز عربستان و امارات به یمن که از سال 2015 آغاز شد، پایان یابد، اما تا به امروز ادامه دارد، زیرا کشورهایی که این جنگ را آغاز کردند، استراتژی سیاسی برای خروج از این جنگ ندارند. این تجربه مصر در زمان جمال عبالناصر و عراق در دوره صدام بود که عربستان سعودی و امارات آن را تکرار کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها