ائتلاف فتح: شرط موافقت با کابینه آتی پایان واقعی حضور آمریکایی‌ها در عراق است

ائتلاف فتح: شرط موافقت با کابینه آتی پایان واقعی حضور آمریکایی‌ها در عراق است
سه شنبه 28 دی 1400 - 22:05

یک عضو ائتلاف فتح عراق امروز (سه‌شنبه) مهمترین شرط چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت آتی در این کشور را بیرون کردن نیروهای آمریکایی اعلام کرد.

العالم - عراق

مختار الموسوی، عضو ائتلاف فتح عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق با تاکید بر اینکه مهمترین شرط چارچوب هماهنگی برای تشکیل دولت آتی بیرون کردن نیروهای آمریکایی است، اظهار کرد: پایگاه‌های آمریکا همانند قبل باقی می‌مانند و حتی سلاح‌ها و تعداد آنها افزایش پیدا می‌کنند.

این عضو ائتلاف فتح عراق گفت: چارچوب هماهنگی هرگز مصالحه بر سر حاکمیت عراق را نخواهد پذیرفت و شرط حمایت از هرگونه دولت آتی را تعهد به خروج این نیروها تعیین خواهد کرد.

او افزود: کابینه فعلی درباره حضور آمریکایی‌ها در عراق فریبکاری کرد و شفافیت نداشت و همزمان آمریکا نیز از اینکه گروه‌های سیاسی عراق درگیر موضوع تشکیل کابینه هستند، برای تعلل در وعده‌های خود و اجرا نکردن آنها سوءاستفاده کرد.

الموسوی در ادامه گفت: هیچ‌گونه عقب‌نشینی واقعی از عراق انجام نشد و حتی بر عکس آن بر تعداد و سلاح‌های این نیروها افزوده شد.

این عضو ائتلاف فتح عراق ادامه داد: استفاده این نیروها از سامانه‌های پدافند هوایی نیز مدرک غیرقابل انکاری دال بر عقب‌نشینی نکردن نیروهای آمریکایی از عراق است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها