رئیس جمهور الجزائر: دفاع از مساله فلسطین در راس اولویت‌های ما می‌ماند

رئیس جمهور الجزائر: دفاع از مساله فلسطین در راس اولویت‌های ما می‌ماند
سه شنبه 28 دی 1400 - 22:16

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزائر تاکید کرد:" ارتش مسالمت جوست اما با شدت از الجزائر دفاع می کند و وای بر کسی که به الجزائر تعدی کند".

العالم -آفریقا

«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر بر موضع مستقل این کشور فارغ از فشارهای بیگانگان تاکید کرد.

تبون در سخنانی در مقر وزارت دفاع ملی گفت: «برخی از طرف‌ها از استقلال ما هراس دارند، اما ما با اراده‌ای شکست ناپذیر به راه خود ادامه می‌دهیم تا الجزایر با پشتیبانی ارتش ملی مردمی آن در منطقه و جهان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

رئیس جمهور الجزائر افزود: بسیاری از تکمیل ایجاد نهادهای قانونی پاکدست با حذف پول های فاسد و با قرض نکردن الجزایر از خارج آشفته شدند.

تبون تاکید کرد: داشتن بدهی خارجی منوط به حفظ استقلال و آزادی در تصمیم گیری و آزادی در دفاع از مسائل عادلانه جهان و در راس آن مسائل فلسطین و صحرای غربی است.

او تفسیر سیاسی و آزادی بیان در الجزائر را دو موضوع تضمین شده دانست و گفت: اما این امر باید با رعایت ادب باشد و اجازه توهین، دشنام و نشر اکاذیب و تلاش برای به زانور درآوردن نظام با ابزارهای پیچیده وجود ندارد.

رئیس جمهور الجزائر ادامه داد: دوباره تکرار می‌کنم: دموکراسی با دولت ضعیف وجود ندارد، ضعفی که هرج‌ومرج را تحریک می‌کند و مجبور به کنار گذاشتن اصول می‌شود.

تبون در پایان سخنانش اعلام کرد که از این پس الجزائر چهارم آگوست را روز ارتش ملی مردمی اعلام می‌کند.

او تاکید کرد: ارتش الجزائر مسالمت جو است اما با تمام قوا از الجزائر دفاع می‌کند و وای بر کسانی که به الجزایر حمله کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها