فریاد کاربران مجازی: محله شیخ جراح را نجات دهید

فریاد کاربران مجازی: محله شیخ جراح را نجات دهید
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 12:29

هشتگ (#انقذوا_حي_الشيخ_جراح ) (محله شیخ جراح را نجات دهید) صبح امروز پنج شنبه ترند شد.

العالم - داغ های مجازی

با توجه به اهمیت این هشتگ و لجاجت رژیم صهیونیستی در مقابل قدس به خصوص محله شیخ جراح، این بخش از نبض سوشیال را به آن احتصاص داده ایم.

سازمان ملل دیروز چهارشنبه از مقامات رژیم صهیونیستی خواستار دست از کوچ اجباری فلسطینی ها و اخراج انها از خانه هایشان در محله شیخ جراح و شهرک سلوان در قدس اشغالی بردارند.

تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند سازش خاورمیانه طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک همچنین گفت ما همواره نگران احتمال اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح پس از چندین دهه زندگی در این محله و سلوان در قدس شرقی هستیم. این کار خطر درگیری های خشونت بار را بالا می برد.

نظامیان رژیم صهیونیستی از نخستین ساعات صبح دیروز چهارشنبه با بلدوزر و با شلیک گازهای سمی به خانواده الصالحیه حمله کرده و همه اعضای این خانواده را همراه با کسانی که با آنها ابراز همبستگی کرده بودند دستگیر کردند. در این حمله چند نفر مجروح شدند و صهیونیست ها اجازه ورود آمبولانس به محل را ندادند.

یکی از فعالان قدس به نام محمد ابو الحمص گفت: ساعت 3 صبح نظامیان رژیم صهیونیستی با محاصره منطقه به منزل خانواده الصالحیه حمله کرده و آنها را بازداشت کردند. و پس از 5 دقیقه بلدوزر آنها شروع به تخریب خانه کرد انهم نه تخریب معمولی، تخریبی که کینه و انتقام جویی از آن می بارید.

مدحت دیبه، از وکلای اهل قدس نوشت: طبق قوانین بین المللی و حقوق بشر انتقال کسی که شهرش اشغال شده است به محلی دیگر بر خلاف میلش ممنوع است. در اینجا صحبت از کوچ اجباری ناحق و تخریب خانه ها و اخراج اهالی است.

پربیننده ترین خبرها