لاوروف: سفر رئیس جمهور ایران به مسکو از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است

لاوروف: سفر رئیس جمهور ایران به مسکو از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است
پنج‌شنبه 30 دی 1400 - 17:21

وزیر خارجه روسیه در دیدار با امیرعبداللهیان گفت که سفر آیت‌الله رئیسی به مسکو از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مسکو حضور دارد، عصر امروز (پنجشنبه) ۳۰ دی ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف در این دیدار با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی گفت: اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که دیروز روسای دو کشور مذاکرات مفصلی داشتند، برنامه این سفر را خیلی فشرده خواند و به سخنرانی آیت‌الله رئیسی در دومای دولتی روسیه اشاره کرد.

آیت‌الله رئیسی و ولادیمیر پوتین دیروز (چهارشنبه) در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در توئیتی درباره این دیدار نوشت: در دیدار مهم، صمیمانه و طولانی مدت رئیسی و پوتین در کرملین، مناسبات تهران و مسکو در مسیر جدید، متنوع و پرشتاب قرار گرفت.در فصل نوین مناسبات، همکاری‌های ممتاز رقم خواهد خورد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که روسای دو کشور بر ترسیم نقشه راه بلندمدت توافق کردند، خاطرنشان کرد: جهان آینده بر پایه چندجانبه گرایی می‌چرخد.

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو است. ۱۳ مهر ماه سالجاری امیرعبداللهیان به مسکو سفر و یک روز بعد ۱۴ مهر ماه با همتای روس خود دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها