جولان کرونا در زندان‌های آل خلیفه در بحرین

جولان کرونا در زندان‌های آل خلیفه در بحرین
جمعه 1 بهمن 1400 - 15:01

منابع بحرینی از شیوع بالای کرونا در بندهای زندانیان انقلابی و ابتلای بسیاری از آن‌ها به این ویروس خبر دادند.

العالم - بحرین

کمیته امور زندانیان در جنبش «شباب الدراز» بحرین در صفحه توئیتری خود نوشت که ویروس کرونا در زندان مرکزی «جو» به شدت شیوع یافته است. زندانی که بسیاری از انقلابیون در آن‌جا به سر می‌برند.

به نوشته این کمیته، یکی از زندانیان طی تماس تلفنی گفته است که ویروس کرونا به خصوص در ساختمان ۱۷ در این زندان شیوع پیدا کرده و تمامی زندانیان بند یکم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تعداد زیاد زندانیان انقلابی همزمان با کمبود فضا در زندان‌ها، موجب شده است تا سازمان‌های حقوق بشری و گروههای بحرینی بارها در خصوص خطر شیوع کرونا در میان زندانیان هشدار بدهند. طبق گزارش‌ها زندانیان نیز چند مرتبه در اعتراض به وضعیت بد بهداشتی زندان «جو» دست به اعتراض زده‌ و سرکوب شده‌اند.

در این خصوص هفته گذشته منابع بحرینی از ابتلای دهها نفر در زندان «جو» به کرونا خبر داده و در خصوص هرگونه اتفاقی برای زندانیان هشدار دادند. به گفته بحرینی‌ها در صورت ادامه یافتن بی توجهی مقامات بحرینی به وضعیت زندان‌ها، سرنوشت «حسین احمد عیسی برکات» که در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به دلیل کرونا در زندان جان خود را از دست داد، در انتظار دیگر زندانیان انقلابی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها