جنایت سعودی علیه بازداشتگاهی در صنعا از دریچه دوربین العالم

شنبه 2 بهمن 1400 - 08:58

حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی به زندانی در استان صعده فجیع‌ترین جنایت از نوع خود بوده که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، جنایتی تمام‌عیار که در سایه سکوت شرم‌آور سازمان ملل و جامعه جهانی، گواهی بر حملات ددمنشانه ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکا در یمن است.

"محمد جابر عوض" استاندار صعده تصریح کرد: "این زندان در ساعت 2:40 بامداد هدف قرار گرفت. سازمان ملل و سکوت آن را محکوم می‌کنیم؛ زیرا حمله به تاسیسات آب در استان صعده را محکوم نکرد. این ائتلاف متجاوز جرأت کرد این زندان را بمباران کند. ما تمام سازمان‌های مستقر در صنعا را مسئول کامل پیامدهای حمله به این زندان و حملات به استان صعده معرفی می‌کنیم."

آمبولانس‌ها و کادر پزشکی به طور مستمر برای تخلیه مجروحان و شهدا تلاش می‌کنند، در حالی‌که بیمارستان‌های استانداری شاهد صحنه‌های فجیع است و آوار این جنایت هنوز چیزهای زیادی را در دل خود دارد.

"اسماعیل الوارفی" مدیر بیمارستان "الجمهوری" در صعده تصریح کرد: "تاکنون بیش از 78 مجروح این حمله به بیمارستان منتقل شده و همچنین 15 تن شهید شدند و جست‌وجو برای پیدا کردن دیگر اجساد ادامه دارد. این یک جنایت به تمام معناست و تمام بیمارستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند."

در همین حال، تظاهراتی مردمی در شهر صعده در محکومیت حملات نظامی و اقتصادی ائتلاف متجاوز آمریکایی- عربی علیه یمن، برگزار شد و طی آن، مشارکت‌کنندگان شعارهایی در محکومیت جنایات ائتلاف سر دادند و از دستاوردهای یگان موشکی ارتش یمن استقبال و تأکید کردند که عاملان جنایت‌ها در یمن بدون پاسخ نخواهند ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها