هشدار به ائتلاف سعودی| « وقتی خانه ات از شیشه است به خانه دیگران سنگ پرتاب نکن»!

هشدار به ائتلاف سعودی| « وقتی خانه ات از شیشه است به خانه دیگران سنگ پرتاب نکن»!
شنبه 2 بهمن 1400 - 11:58

دو اتفاق بسیار خطرناک، اوضاع یمن را متشنج تر کرد؛ اولی بیانیه شورای امنیت سازمان ملل بود که حمله نیروهای مسلح یمنی به امارات را محکوم کرد و به مثابه چراغ سبزی به متجاوزان برای ادامه جنایت هایشان علیه غیرنظامیان یمنی بود و اتفاق دوم ٬حمله به ساختمان ارتباطات در الحدیده بود که موجب قطع اینترنت و تماس های بین المللی در یمن با هدف قطع ارتباط این کشور با جهان خارج و ارتکاب جنایت های بیشتر علیه غیرنظامیان به دور از چشم رسانه ها بود.

العالم - تحلیل روز

از جمله جنایت های فجیعی که عربستان سعودی و امارات درچند روز گذشته علیه غیرنظامیان دریمن مرتکب شدند و اوج آن حمله به بازداشتگاه صنعاء و شهادت حدود ۸۰ نفر از زندانیان و زخمی شدن ۲۲۳ نفر دیگر بود. جنایت دیگر ائتلاف متجاوز در الحدیده بود که به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از جمله عده ای زن و کودک منجر شد.

عربستان سعودی و امارات راهبرد آمریکا و اسرائیل را اجرا می کنند که به طور مستقیم ملت یمن را هدف قرار می دهد. چرا که بر آنان ثابت شده که ملت یمن سمبل قدرت یمن است و آن ها بودند که تجاوز هفت ساله به یمن را با شکست مواجه کردند. از این رو، معتقدند که باید این سمبل قدرت را به شکل مستقیم هدف قرار داد.

این واقعیت، همان چیزی است که ملت یمن را زیر باران حملات کورکورانه سعودی – اماراتی راهی خیابان ها کرد و ملت یمن با برگزاری راهپیمایی میلیونی در استان ها و شهرهای مختلف به ویژه در صنعاء با شعار « ملت یمن به تشدید تجاوزهای نظامی و اقتصادی امریکا پاسخ می دهد» به جهانیان نشان دادند که این ملت یمن است که ارتش و کمیته های مردمی را حمایت می کند. نیروهایی که از هفت سال پیش با متجاوزان می جنگند. آن ها فرزندان آزاده یمن هستند، وآنگونه که رسانه های سعودی – اماراتی به دروغ ادعا می کنند، شبه نظامی نیستند و مردم به حمایت خود از این نیروها تا زمان شکست متجاوزان و آزادسازی کامل سرزمین یمن ادامه می دهند و عزم و اراده آنان با ادامه جنایت های متجاوزان تضعیف نمی شود.

مردم یمن طی هفت سال گذشته و به ویژه در دو روز گذشته ٬‌نفاق و دورویی غرب را احساس کرده است. آن هم زمانی بود که غرب به شکل خفت بار از چهره زشت و منافق پرده برداشت. غرب همه امکانات سازمان ملل را درجهت خدمت به طرح امریکا و اسرائیل در یمن به خدمت گرفت تا واکنش نیروهای مسلح یمن را به جنایت های مزدوران امارات در شبوه ٬ مأرب و البیضاء و دیگر مناطق کشور محکوم کند. این اقدام از طریق بیانیه شورای امنیت صورت گرفت که در آن واکنش یمن را « اقدامی تروریستی و بزدلانه توصیف کرد که عاملان آن باید مجازات شوند».

این درحالیست که جنایت های فجیع سعودی وامارات در صعده و الحدیده به کشته و زخمی شدن حدود ۴۰۰ یمنی منجر شده است. این درحالیست که می بینیم غرب منافق صرفا این جنایت ها را غیرقابل قبول توصیف می کند.

یمنی ها در برابر این نفاق و دورویی غرب شعار« ملت یمن پاسخ تشدید تجاوز نظامی و اقتصادی را می دهد» و با برگزاری راه پیمایی های گسترده که کشتار کشورهای متجاوز علیه غیرنظامیان را محکوم کرد و از نیروهای مسلح یمنی خواست با تشدید تجاوزگری امریکا و اسرائیل و سعودی و امارات مقابله کند و این پیام سریعا دریافت شد.

به شکلی که یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در توئیتی به شرکت های خارجی در امارات هشدار داد که درصورت ادامه مشارکت حکام امارات در تجاوز به یمن این کشورها باید از سرمایه گذاری در کشور کوچک امارات خودداری کنند.

در رابطه با تاکید یمنی ها مبنی بر اینکه آن ها قطعا به کشتار سعودی و اماراتی و عوامل انان علیه مردم بدون شک پاسخ خواهند داد،محمد عبدالسلام رئیس هیات ملی یمن در توئیتر نوشت : کسانی که در برابر این کشتارها سکوت کرده اند ٬ باید وقتی که فریاد عربستان و امارات و عوامل آنان بلند می شود ٬ زبان خود را فرو بندند.

به نظر می رسد حکام اماراتی این ضرب المثل را که «اگر خانه ات شیشه ای است ٬ به خانه دیگران سنگ پرتاب کن » را فراموش کرده اند٬ چرا که بی محابا به کشتار غیرنظامیان یمنی ادامه می دهند.

امین امین

پربیننده ترین خبرها