افشای ادعای دروغ سعودی ها درباره حمله اشتباهی به بازداشتگاه صعده درگفتگو با العالم

شنبه 2 بهمن 1400 - 16:25

کارشناس امور یمن ابراز عقیده کرد ائتلاف متجاوز در حمله به زندانی در صعده اشتباه محاسباتی نداشت؛ زیرا این بازداشتگاه بیش از 30 سال است که برای همه مردم این منطقه شناخته‌شده است.

العالم- یمن

"عبدالرحمن الراجح" کارشناس امور یمن، طی گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون العالم اظهار داشت، سازمان‌های بین‌المللی بارها از زندان صعده بازدید کرده‌اند همچنین یک هیئت از سازمان صلیب سرخ نیز به این زندان آمد و به زندانیان لباس‌هایی اهدا کرد. لذا، این ائتلاف دچار اشتباه محاسباتی نشده، بلکه زندان را عمدا بمباران کرده است.

طه المتوکل، وزیر بهداشت یمن از افزایش شمار قربانیان حملات هوایی ائتلاف سعودی به بازداشتگاه صعده یمن به 82 کشته و مجروح شدن 266 نفر خبر داد و افزود که حال اکثر زخمی ها نیز وخیم است.

پیش از این شمار کشته های حملات روز جمعه (اول بهمن ماه) جنگنده‌های نیروهای متجاوز عربستان و امارات به یک بازداشتگاه در استان صعده ۷۰ نفر اعلام شده بود.

الراجح تأکید کرد این جنایت در چارچوب سلسله جنایت‌های رژیم سعودی در یمن صورت گرفته که بارها مناطق مسکونی و بسیار معروف در این کشور از جمله تالارهای عروسی را هدف حملات جنگنده‌هایش قرار داده و ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کِیشده است.

این کارشناس یمنی افزود، ائتلاف سعودی این روزها مسئولیت بمباران زندان مرکزی در صعده را تقبل نمی‌کند همانطور که پیشتر یک تالار عروسی را بمباران کرد و در نهایت یک ماه بعد، مسئولیت این جنایت را پذیرفت.

الراجح با زیرسوال بردن ادعای ائتلاف درباره حملاتش به مناطق مسکونی، تأکید کرد براساس قوانین بین المللی متجاوزان حق ندارند غیرنظامیان را در مناطق مسکونی هدف حمله قرار دهند؛ اما تجربه ثابت کرده است که قربانیان حملات ائتلاف سعودی همواره نظامیان نیستند.

پربیننده ترین خبرها