کشته شدن 2 تفنگدار دریایی آمریکا و جراحت 17 نفر دیگر

کشته شدن 2 تفنگدار دریایی آمریکا و جراحت 17 نفر دیگر
شنبه 2 بهمن 1400 - 19:48

منابع خبری از کشته شدن دو تفنگدار نیروی دریایی آمریکا و جراحت شماری دیگر نزدیک یک پایگاه نظامی این کشور در ایالت کارولینای شمالی خبر دادند.

العالم - امریکا
به نوشته وبگاه «مرین تایمز» پس از واژگونی یک کامیون ۷ تنی حامل پرسنل گروه دوم لجستیک دریایی در بزرگراهی بیرون از پایگاه نظامی «لژون» در کارولینای شمالی، دستکم دو تفنگداردریایی کشته و شماری به بیمارستان منتقل شدند.

«کوین پی استاپلتون» یکی از سخنگویان تفنگداران نیروی دریایی آمریکا با تایید این حادثه گفت که این وسیله نقلیه درحال بازگرداندن ۱۹ تفنگدار دریایی از مکان‌های آموزشی به پایگاه به عنوان بخشی ازعملیات عادی بود. در حین واژگونی این خودرو ۱۷ تفنگدار دریایی از عقب خودرو به بیرون پرتاب شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از تفنگداران دریایی که از خودرو خارج شده بود، با خودروی دیگری برخورد کرد. دو پرسنل دریایی کشته شده در تین حادثه در محل این سانحه جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود راننده این خودرو توسط مقام‌های محلی دستگیر شده است. پلیس راهنمایی رانندگی منطقه و تفنگداران نیروی دریای آمریکا در حال انجام تحقیقات در زمینه این حادثه هستند.

در رویدادی دیگر مرتبط با نیروی دریایی آمریکا، مرکز داده‌های نیروی دریایی ایالات متحده به تازگی افشا کرد که در هفته‌های پایانی سال ۲۰۲۱ چهار سانحه هوایی برای «ناو هواپبمابر کارل وینسون» رخ داد.

به گزارش وبگاه «نیوی تایمز» بر اساس داده‌های مرکز ایمنی نیروی دریایی آمریکا، هواپیماها و بالگردهای مستقر بر عرشه ناو هواپیمابر «کارل وینسون» در ۶ هفته پایانی سال ۲۰۲۱ دچار چهار چهار سانحه از نوع «کلاس ای» شدند که سه مورد در یک هفته اتفاق افتاد.

در این گزارش آمده است که هیچکدام از ملوانان مستقر در عرشه این ناو هواپیمابر از این حوادث ناگوار صدمه ندیدند. گفته شده است که این ناو بیش از ۲.۵ میلیون دلاری خسارت دیده است. به گفته مقامات آمریکایی، در ۲۹ نوامبر (دوشنبه ۸ آذر)، یک فروند «اف-۱۸سوپرهورنت» پس از دریافت اخطار، فرود اضطراری انجام داد که خلبان موفق شد جت را به سلامت بر روی ناو فرود آورد.

پنج روز قبل از آن، در ۲۴ نوامبر (چهارشنبه سوم آذر)، یک سیستم شکار زیردریایی‌ها از بالگرد «سیهاوک» حین آموزش جنگ ضد زیردریایی جدا و در دریا گم شد. در ۲۲ نوامبر (دوشنبه یکم آذر)، موتور سمت راست یکی دیگر از جنگنده‌های اف-۱۸ سوپر هورنت حین تمرین بر فراز دریای فیلیپین آتش گرفت، اما به گفته مقام‌های نظامی، این جنگنده توانست به ناو برگردد. مقامات نظامی آمریکا توضیح چندانی در باره جزئیات این حوادث نداده‌اند.

ناو هواپیمابر کارل وینسون در حال حاضر در آبهای اقیانوس آرام در ناوگان هفتم ایالات متحده مستقر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها