هشدار روسیه به انگلیس در باره اقدامات تحریک آمیز لندن در مورد اوکراین

هشدار روسیه به انگلیس در باره اقدامات تحریک آمیز لندن در مورد اوکراین
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 10:22

در پی اظهارات وزیر خارجه انگلیس که روسیه را به تلاش برای براندازی دولت اوکراین و روی کار آوردن دولت وفادار به خود در کی یف متهم کرد، مسکو، لندن را از اقدامات تحریک آمیز برحذر داشت.

العالم ـ اروپا

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نام و سمتش فاش نشده است، روز یکشنبه به خبرگزاری تاس گفت: شرکای انگلیسی باید از اعمال دسیسه جویانه دست بکشند.

مقام وزارت خارجه روسیه گفت: اطلاعات نادرستی که از سوی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر می شود یک بار دیگر این واقعیت را نشان می دهد که کشورهای عضو ناتو به رهبری کشورهای انگلوساکسون (آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر غربی) به دامن زدن به تشنج پیرامون اوکراین می پردازند.

لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه‌ای که وزارت خارجه این کشور منتشر کرد، گفت: اطلاعاتی که منتشر می‌شود، میزان فعالیت روسیه را که برای براندازی اوکراین طراحی شده روشن می کند.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، اطلاعاتی در اختیار دارد که دولت روسیه "یوهان مورایف" قانونگذار پیشین اوکراین را به عنوان نامزد بالقوه طرفدار روسیه برای رهبری اوکراین در نظر گرفته است.

مقام روس افزود: از وزارت خارجه انگلیس می خواهیم از اعمال تحریک آمیز صرف نظر کرده و اطلاعات بی اساس منتشر نکند و به فراگیری تاریخ استیلای تاتارها و مغول ها بپردازد.

این اظهارات در پاسخ به سخنان اخیر وزیر خارجه انگلیس است که گفته بود اوکراین کشوری با تاریخ بزرگ است که قبلا هم تهاجم مغولها و تاتارها را تجربه کرده اند و به اندازه کافی ایستادگی دارند و اگر مجبور شوند خواهند جنگید.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها