۱۲ زخمی در حمله نیروهای امنیتی به مراسم تشییع کشته‌های اعتراضات سودان

۱۲ زخمی در حمله نیروهای امنیتی به مراسم تشییع کشته‌های اعتراضات سودان
يکشنبه 3 بهمن 1400 - 12:23

منابع خبری گزارش دادند که در جریان تشییع پیکر یکی از کشته‌های تظاهرات سودان،‌ ۱۲تن به دلیل شلیک نیروهای امنیتی این کشور به جمعیت شرکت کننده در این مراسم، مجروح شدند.

العالم - افریقا

به نقل از آناتولی، کمیته پزشکان سودان، شنبه اعلام کرد که ۱۲ نفر در مراسم تشییع جنازه یکی از کشته‌شدگان تظاهرات در مرکز این کشور زخمی شدند.

بر اساس بیانیه کمیته پزشکان (غیر دولتی) سودان، نیروهای امنیتی به سمت مراسم تشییع پیکر "محمد فیصل خلف الله" در شهر "ود مدنی" در ایالت "الجزیره" گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که منجر به مجروح شدن ۱۲ تن شد.

تا این لحظه هیچ‌گونه اظهارنظر و بیانیه‌ای از سوی مقامات سودانی در این رابطه منتشر نگردیده است.
به دنبال کشته شدن محمد فیصل خلف الله در جریان اعتراضات، مقامات دولتی سودان کمیته‌ای را برای تحقیق و بررسی شواهد و مدارک مربوط به کشته شدن این دانشجو تشکیل دادند و اعلام کردند که نتایج آن ظرف یک هفته اعلام خواهد شد.

کمیته پزشکان سودان روز جمعه اعلام کرد که تعداد قربانیان اعتراضات که از ۲۵ اکتبر آغاز شده، به ۷۳ نفر افزایش یافته است.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد تظاهرات در واکنش به کودتای عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش بوده است.
البرهان از آن زمان حالت فوق العاده در سودان اعلام و کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرد. گروه‌های سیاسی سودانی اقدامات البرهان را کودتای نظامی می‌دانند.

در ۲۱ نوامبر، البرهان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر برکنار شده سودان، توافقنامه سیاسی را امضا کردند که به موجب آن دولت انتقالی با ریاست حمدوک دوباره به قدرت بازگشت.

با گسترش اعتراضات مردمی نسبت به این توافق، حمدوک از پست نخست وزیری دولت موقت سودان مجبور استعفا شد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها