در آستانه سالگرد آغاز تجاوز به یمن؛

"ما یمن هستیم" ترند شد

يکشنبه 3 بهمن 1400 - 14:44

در آستانه هشتمین سالگرد آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، یمنی های در میان ویرانه ها و آوار به دنبال جنازه عزیزانشان می گردد. شدت جنایاتی که در حق ملت یمن صورت می گیرد به حدی است که در ازای هر شکست ائتلاف تجاوز در میدان جنگ، کودکان یمنی تاوان این شکست را می دهند.

العالم - داغ‌های مجازی

یمن در مقابل فجیع ترین انواع تجاوز قرار گرفته است به طوری که ائتلاف متجاوز به خصوص در روزهای اخیر دست به کشتار جمعی مردم و حمله به مناطق مسکونی و زیرساخت های یمنی در صنعا و صعده و الحدیده می زند.

در حملات جنگنده های ائتلاف به زندانی در صعده، بیش از 80 نفر شهید و 300 نفر مجروح شده اند و البته احتمال افزایش قربانیان بسیار زیاد است.

در این حملات اینترنت سراسر یمن قطع شده است.

دفتر ریاست جمهوری یمن تجاوزات اخیر ائتلاف سعودی و کشتار غیر نظامیان در صنعا، صعده و الحدیده را محکوم کرده و گفته است این حملات و تشدید جنایت کاری ائتلاف تجاوز، بیانی از فرآیند سازش با رژیم صهیونیستی در همه کشورهای اسلامی به خصوص یمن است. این حملات پس از سفر رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و با نظارت و همدستی سازمان های بین المللی صورت می گیرند؛ سازمان هایی مثل شورای امنیت سازمان ملل که همواره در کنار جلاد علیه قربانی ایستاده اند.

تشدید حملات سعودی به یمن، واکنش گسترده مردم را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است و آنها در سایه سکوت محافل بین المللی، این جنایات را محکوم می کنند. کاربران شبکه های اجتماعی تحت عنوان هشتگ (ما یمن هستیم)، این هشتگ را در بحرین و لبنان ترند کردند.

یک کاربر به نام "رامیا ابراهیم" در صفحه توییتر نوشت: "رفتارهای هیستریک انتقام جویانه ائتلاف تجاوز دامن الحدیده و صعده را گرفته و این دو شهر وجدان بیدار بشریت را فریاد می زنند. اما به نظر می رسد که این ائتلاف با سکوت محافل بین المللی، چراغ سبز گرفته است .. اما تاریخ آنها را رسوا می کند. تاریخ به هیچ کس رحم نمی کند ..."

کاربر دیگری به نام "احمد الهاشمی" نوشت: "قیام آزادگان در غزه صهیونیست های عرب و مزدورانشان را به خشم آورده است".

"احمد خاقان" هم گفت: " عربهای حاشیه خلیج (فارس) برای نابودی یک ملت همدست شده اند".

پربیننده ترین خبرها