امارات حمله موشکی به ابوظبی را تایید کرد

امارات حمله موشکی به ابوظبی را تایید کرد
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 07:35

خبرگزاری دولتی امارات خبر رسانه های خبری مبنی بر حمله بامداد دوشنبه به ابوظبی را تایید کرد.

العالم ـ امارات

برخی منابع خبری بامداد دوشنبه از شنیده شدن صدای انفجار و فعال شدن سامانه دفاع هوایی در ابوظبی پایتخت امارات خبر داده و اعلام کردند که این حمله حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است.

حالا آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری دولتی امارات گزارش داده که، امارات متحده عربی بامداد دوشنبه دو موشک بالستیک که ابوظبی را هدف قرار داده بود، رهگیری کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این جدیدترین حمله برای هدف قرار دادن پایتخت امارات محسوب می‌شود.
خبرگزاری WAM در توییتر نوشت قطعات موشک به شکلی بی‌خطر بر فراز ابوظبی پایتخت سقوط کرده است.
این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع امارات متحده عربی خاطرنشان کرد، امارات آماده مقابله با هر گونه تهدید است و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از کشور در برابر همه حملات انجام می‌دهد.
ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آسمان پایتخت، پیش از طلوع روز دوشنبه روشن می‌شود و نقاط نورانی شبیه موشک‌های رهگیر در آسمان هستند.
شلیک موشک باعث شد تا حدود یک ساعت پس از حمله، عبور و مرور به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی مختل شود.

هنوز میزان خسارات حمله موشکی بامداد امروز به امارات مشخص نیست و اخباری در این زمینه منتشر نشده است.

حمله موشکی بامداد امروز (دوشنبه) به ابوظبی حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است.

پیش از حمله هفته گذشته نیروهای یمنی به ابوظبی، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به امارات عربی متحده هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که « چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است».

پربیننده ترین خبرها