افزایش یک درصدی بهای جهانی نفت

افزایش یک درصدی بهای جهانی نفت
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 09:28

بهای جهانی نفت به دلیل نگرانی از کاهش عرضه، یک درصد افزایش یافت.

العالم - آسیا
بنابر گزارش رویترز، بهای جهانی نفت صبح روز دوشنبه افزایش یافت زیرا تنش‌های ژئوپلیتیک در اروپای شرقی و خاورمیانه نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز محدود عرضه افزایش داده است. این در حالی است که اوپک و متحدانش همچنان به تلاش برای افزایش تولید خود ادامه می‌دهند.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 87 سنت افزایش، معادل 1 درصد، به 88 دلار و 76 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (پایه آمریکا) نیز با 86 سنت افزایش، معادل 1 درصد، 86 دلار معامله شد.
هر دو شاخص نفت خام هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافتند و حدود 2 درصد صعود را تجربه کردند و به بالاترین سطح از اکتبر 2014 رسیدند. قیمت‌ها بیش از 10 درصد در سال جاری میلادی به دلیل نگرانی در مورد کاهش عرضه، افزایش یافته است.
به گفته تحلیلگران، تنش‌های میان روسیه و اوکراین نیز بر افزایش بهای جهانی نفت تأثیرگذار است. انتظار برای افزایش تقاضای نفت گرمایشی در ایالات متحده در میان هوای سرد نیز این افزایش بها را دامن می‌زند.
در خاورمیانه، پس از حمله مرگبار پهپادی توسط نیروهای یمنی به ابوظبی، وزارت کشور امارات متحده عربی اعلام کرد از روز شنبه مجوز پرواز بیشتر پهپادهای خصوصی و هواپیماهای ورزشی سبک مورد استفاده برای اهداف تفریحی را به مدت یک ماه لغو کرده است.
در همین حال، اوپک پلاس، که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را با روسیه و سایر تولیدکنندگان شامل می‌شود، برای رسیدن به هدف افزایش تولید ماهانه 400 هزار بشکه در روز به شدت تلاش می‌کند.

پربیننده ترین خبرها