فرانسه از ورود افراد واکسینه‌نشده به رستوران‌ها و اماکن ورزشی ممانعت کرد

فرانسه از ورود افراد واکسینه‌نشده به رستوران‌ها و اماکن ورزشی ممانعت کرد
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 15:55

فرانسه که بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا در اختیار دارد، از ورود افراد واکسینه‌نشده به رستوران‌ها و اماکن ورزشی ممانعت کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، افرادی که در برابر کووید-19 واکسینه نشده‌اند، دیگر اجازه حضور در رستوران‌ها، مکان‌های توریستی و اماکن ورزشی فرانسه را ندارند مگر اینکه به‌تازگی از ویروس کرونا بهبود یافته باشند.
این قانون جدید امروز (دوشنبه) به اجرا گذاشته شد و بر مبنای آن، از یک "مجوز واکسن،" همسو با سیاست‌های دولت، برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده می‌شود.
فرانسه بالاترین آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا ثبت می‌کند و بیمارستان‌ها همچنان با بیماران مبتلا به کووید پر می‌شوند هرچند تعداد افراد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه در روزهای اخیر کاهش یافته است.
دولت، محدودیت‌های اندکی را در بحبوحه افزایش شیوع سویه اومیکرون اعمال کرده است و در عوض بر روی مجوز واکسن متمرکز شده است که هفته گذشته توسط پارلمان و شورای قانون اساسی فرانسه تصویب شد.
بر اساس مطالعات، احتمال ابتلا به بیماری شدید در پی درگیری با سویه اومیکرون در قیاس با سویه دلتا کمتر است. البته اومیکرون آسانتر از سایر گونه‌های ویروس کرونا منتشر می‌شود و در حال حاضر در بسیاری از کشورها غالب شده است. همچنین اومیکرون به راحتی افرادی را که واکسینه شده اند یا با سویه‌های قبلی ویروس آلوده شده اند درگیر می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها