قهر سعد الحریری با انتخابات لبنان!

قهر سعد الحریری با انتخابات لبنان!
دوشنبه 4 بهمن 1400 - 17:52

نخست وزیر پیشین لبنان، امروز عدم مشارکت خود در انتخابات پارلمانی ماه مه لبنان را اعلام کرد.

العالم _ لبنان

سعد الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان، امروز (دوشنبه) عدم مشارکت خود را در انتخابات پارلمانی ماه مه لبنان اعلام کرد.

وی تصریح کرد که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق درآورده و در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد كرد و همچنین از اعضای المستقبل خواست تا همین اقدام را انجام دهند.

حریری در ادامه مدعی شد: از روی حس مسئولیت پذیری، و چون ایمان دارم که در سایه نفوذ ایران و سردرگمی بین المللی مجالی برای هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود نداد و نیز با توجه به چند دستگی و طائفی گری اعلام می کنم که فعالیت سیاسی خود را به حالت تعلیق درمی آورم و از خانواده ام در جریان المستقبل نیز دعوت می کنم دست به همین اقدام بزنند. و نیز اعلام می کنم که برای انتخابات پارلمانی کاندید نمی شوم و هیچ کسی از طرف جریان المستقبل نیز معرفی نخواهد شد.

وی افزود: طرح رفیق حریری نخست وزیر فقید را می توان در دو ایده مختصر کرد: نخست ممانعت از جنگ داخلی در لبنان و دیگری زندگی بهتر برای لبنانی ها. من در ایده نخست موفق بودم اما در دیگری موفقیت کافی کسب نکردم.

حریری افزود: تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ داخلی، سازش هایی نظیر مهار کردن پیامدهای 7 می تا توافق دوحه تا سفر به دمشق و انتخاب میشل عون و قانون انتخابات و مسائلی دیگر را بر من تحمیل کرد.

لازم به ذکر است حریری درحالی پروژه قهر با انتخابات را کلید میزند که بدلیل پرونده ضعیفش در اداره دولت در لبنان احتمالا شانس زیادی برای موفقیت در انتخابات برای خود و جریان المستقبل متصور نیست

پربیننده ترین خبرها